ИНТЕРЕСАНТНА БРОЈКА: Истраживања показала да просечно ВОЗИЛО У СРБИЈИ заврши у НЕЗГОДИ на сваких 235.000 км
Повећана стопа оштећења може имати везе са кретањем након пандемије, које је знатно увећано након 2020.
Ниједно возило није имуно на несреће, и нормално је да возила претрпе мања или већа оштећења сваких пар година. Поседовање информације о километражи возила може вам рећи много тога о његовој прошлости, као и то колико је пута можда било оштећено. Да би помогла са овим, царВертиацал, аутомобилска информациона компанија, спровела је истраживање у Србији да би утврдила колико километара ауто обично пређе пре него што заврши у несрећи.

ТОП 10 НАЈПРОДАВАНИХ ПОЛОВЊАКА У СРБИЈИ: Ово су најтраженија возила на нашем тржисту, ПРВИ ДЕО

КАЗНА ЗА ОТВАРАЊЕ ПРОЗОРА! Бизаран закон у Хрватској

ЗАБРИЊАВАЈУЋЕ: Ево колико се возила до сада ЗАПАЛИЛО на црногорском ауто-путу!
Број аутомобилских несрећа у Србији расте
Компанија за историју возила измерила је однос између километраже возила и процента несрећа у периоду од 2021-2023. Подаци откривају да, у 2021, просечно возило прелази 315,339 км у Србији док не заврши у несрећи, у 2022 - 279,303 км, и у 2023 - 235,621 км, што имплицира да се возила више оштећују сада него пре пар година.
Додуше, повећана стопа оштећења може имати везе са кретањем након пандемије, које је знатно увећано након 2020.
"Возило са пређених 300,000 километара може имати једно или више оштећења. Додуше, чак и очешање или огреботина такође се рачунају као незгоде, па би купци половних возила требали да истраже какву је врсту оштећења возило претрпело пре него што га купе", објашњава Матас Бузелис, стручњак царВертицал-а.
Док мања оштећења не би требала да утичу на одлуку о куповини, озбиљна незгода може имплицирати да ауто има структурална оштећења и да није сигуран за вожњу.
Возила у другим земљама Европе имају више незгода на путу
Сличан образац оштећења као у Србији може се приметити у суседној Румунији, који је отишао са 160,909 км у 2021 на чак 128,968 км у 2023. Просечан ауто у Румунији сада пређе 32,000 км мање док не заврши у несрећи, него пре пар година.
Како студија открива, у 2023 возила у Србији прелазе 59.9% више километара док не заврше у несрећи него возила у Европи. Ово значи да се возила у Србији ређе оштећују него у другим земљама. Ипак, како се оштећења свакако дешавају, неки неискрени продавци могу покушати да прикрију историју возила како би зарадили више при продаји свог аута.
"Купци не би требали да третирају половне аутомобиле као нове. Сваки возач очекује да му ауто буде у добром стању, али у стварности то није увек случај. Процењујемо да је 52.4% половних возила оштећено барем једном. Зато провера историје возила игра важну улогу у целом процесу куповине аута, као и пробна вожња и физичка провера овлашћеног сервиса," каже Бузелис.