Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ИСТИНА ИЛИ ЗАБЛУДА? Да ли ДИЗЕЛ аутомобиле морате да возите СВАКИ ДАН, да се не би ПОКВАРИЛИ?

12.11.2020. 09:26
Пише:
Србија Данас/Телеграф
Automobil
Аутомобил / Извор: Профимедиа

Многи возачи и даље нису сигурни да ли је ово истина, или не.

Да смо ово питање поставили пре неколико година, одговор би дефинитивно био "да". Али ствари су се знатно промениле.

Дизел аутомобили пружају знатно бољу економичност, и то сви знамо.

Али главно питање, чак и данас, јесте - да ли дизел аутомобиле морамо да возимо сваки дан како би радили како треба?

Коначни одговор је - не.

Тек након развоја ових мотора возачи више нису морали да пале своје дизел моторе сваки дан.

Пре тога, могло је да дође до проблема са стартовањем хладног мотора.

Мотору је било потребно време да угреје гориво.

Automobil
Аутомобил / Извор: Профимедиа

А ту је био проблем и са мехурићима ваздуа који су се скупљали у цевима и блокирали довод горива. Довољно је био да ауто стоји 10 дана и проблеми би почели да се појављују.

Али сада, са ЦРДИ моторима више нема потребе за тим.

ЦРДИ стоји за Common Раил Дирецт Ињецтион, тачније, они дозвољавају директно убризгавање горива у мотор кроз једну линију и зато више не морате да сваки дан палите ваш дизел аутомобил.

Common раил систем убризгавања састоји се од: пумпе високог притиска, заједничког вода горива у коме се ствара висок притисак (1800 бара и више у зависности од мотора), инјектора (бризгача) који су електронски контролисани, и инсталације која спаја све ове делове.

Овај систем убризгавања се карактерише испоруком горива под константно високим притиском независно од броја обртаја мотора. Резултат се може препознати у високој еластичности по моменту, смањеној потрошњи горива и смањеној емисији штетних продуката сагоревања. Гориво под високим притиском убризгава се путем електронске контроле времена и закона убризгавања, што омогућавају електронски регулисани бризгачи.

Код common раил система, процес потискивања горива пумпе високог притиска је раздвојен од процеса убризгавања горива у простор за сагоревање. Гориво се под високим притиском константно нагомилава у заједничкој магистралној цеви без обзира на број обртаја и оптерећење мотора. Тако нагомилано гориво је спремно за убризгавање у било ком тренутку и у било ком цилиндру мотора