Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

КАДА ЈЕ ВРЕМЕ ЗА ОТПАД? Како да знате колики је ЖИВОТНИ ВЕК вашег аутомобила?

28.03.2021. 10:41
Пише:
Србија Danas/telegraf.rs
stari automobil
стари аутомобил / Извор: Профимедиа

Већина возача несвесно прави грешке које штете њиховом возилу, а да тога нису ни свесни...

Начин и поступци у току вожње у великој мери утичу на животни век аутомобила. Већина возача несвесно прави грешке које штете њиховом возилу, а да тога нису ни свесни. Зато ћемо овде навести ствари које треба избегавати и како исправити грешке ако се оне ипак јаве.

Висок број обртаја у току процеса загревања мотора је опасан. Неуједначена температура и трење које је убрзано оставља свој траг на карикама и вентилима.

Немојте одмах да крећете након стартовања хладног мотора, већ сачекајте макар пар секунди и не терајте мотор у високе обртаје док се не постигне оптимална радна температура.

Пуно возача има навику да одмара ногу на педали квачила било да су на семафору, или узбрдици, притом држећи ауто у првој брзини с ногом на квачилу док возило стоји. Док чекате семафор избаците мењач из брзине и повуците ручну. Немојте држати стопало на педали.

stari automobil
стари аутомобил / Извор: Профимедиа

Ако током вожње форсирате мотор онда га након тога при заустављању одмах угасите. Тада капљице уља и остале штетне ствари настале услед сагоревања наталожиче се на вратилу ротора, пише Silux.

Аутомобили који имају аутомаски мењач не смеју бити гурани и вучени јер тада мењач и даље ради али нема подмазивања. И тако долази до хаварије на трансмисији.

Друга грешка је на семафору је када мењач дуго буде у Д положају што доводи до гурања и проклизивања у конвертору. Док сте на семафору пробајте да ручицу мењача пребаците у Н.

Неизбежан је некад пут где имау рупе и некад возачи знају и да нападну превисоке ивичњаке. А пребрзим преласком преко рупе страдају делови управљачког система и ослањања. Возите у складу са ограничењима на путу и отворите очи. Пажње приликом вожње никад није доста.

Међутим, сваком аутомобилу прође век трајања. Када се одлучити отерати аутомобил на отпад?

Што се тиче мотора у зависности од квара доносимо одлуку.  Под пуним гасом се треба осврнути и погледати да ли има дима. Ако је дим црн, то је назнака проблема система за убрзигавање горива, ако је дим плав, не ваља или турбина или мотор. Израчунати колико би то трошак био и ако цена поправке прелази његову вредност време је за отпад.

Са лимаријом је већи проблем. Ако је аутомобил почео прилично да трули ту спаса нема. Могуће је неке лимарске делове мењати, али то нам не даје сигурност да се рђа неће даље ширити.

Такође, ако нам је аутомобил слупан, покушаћемо да заменимо слупане делове али једно је сигурно - тај аутомобил више никад неће бити као пре. На отпаду се могу скинути и делови мотора и делови лимарије који су здрави тј.исправни и као такви могу добро доћи неким другим власницима.

Све у свему, све што се може да се замени треба урадити, али исто тако треба да будемо свесни кад је нашем мезимцу истекао рок трајања. Све у циљу безбедности нас самих а и свих учесника у саобраћају.

Потребно је да само редовно одржавате аутомобил.

Свака машина, као и наше тело, захтева „систематски преглед“ у одређеним периодима. Неопходно је да се сваки власник опходи према свом возилу са дужном бригом и поштовањем.