Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Како да НЕ ПОГРЕШИТЕ при избору новог мотоцикла?

23.05.2022. 15:47
Пише:
Србија Danas/b92.net
Skuter
Скутер / Извор: Профимедиа

Куповина новог мотоцикла је посебан догађај за сваког искреног љубитеља мотоцикала. То је испуњење жеље која почива још од детињства, пишу половниаутомобили.

Старији читаоци сетиће се тог осећаја и времена када су се “МЗ” мотоцикли продавали у Робној кући “Београд”, други спрат, одељење технике. Ретки су они који видевши црвени МЗ, тада нису дубоко зажели нов мотоцикл.

У овом тексту скренућемо пажњу на неколико ставки које би требало да узмете у обзир пре него што се одлучите за нову “машину”.

Добро размотрите намену будућег новог мотоцикла

Када кажемо нов мотоцикл прво помислимо на сигурност и поузданост. То је једна страна новчића а друга страна колико ћете уживати док возите нов мотоцикл, а то зависи да ли је мотоцикл који сте купили прави избор имајући у виду начин на који ћете га користити? Свакодневно, викенд вожње, велике међународне туре једном или пар пута годишње?

Најпрактичније и најекономичније за свакодневну употребу по граду био би скутер мање кубикаже или нешто тик испод средње класе, на пример до 200 кубика, уколико се користи мањим делом магистрални пут или аутопут.

Ако пак планирате све то, али и да викендом одвозате рекреативну вожњу, онда у игру улази мотоцикл или скутер средње запремине. Скутери и мотоцикли већ од 250 – 300 кубика имају сасвим одговарајуће перформансе да вас одвезу било где без икаквих проблема чак и на одмор до Грчке.

Они који се слободно декларишу као мотоциклисти И своје слободно време проводе на два точка, могу већ разматрати мотоцикле средње кубикаже и јаче. При том, треба узети у обзир где ће се овај мотоцикл возити. Да ли по споредним и неуређеним путевима, па је потребно гледати тзв. АДВ класу са већим точком и ходом амортизера или пак лагани “нејкед” мотоцикл који се добро сналази по граду, а уједно пружа и одличну динамику вожње на кривудавим путевима.

Не заборавите да у разматрање обавезно рачунате и сувозача уколико са неким делите искуство вожње на два точка. У том случају требаће вам комфорнији мотоцикл који је предвиђен за двоје.

Питање намене је најбитније питање на које само ви можете дати одговор. Тек онда ћете знати која је класа мотоцикала најбоља за вас и сузићете избор на сличне мотоцикле различитих произвођа. Навели смо само неколико очигледних примера како бисте стекли дојам на који начин треба размишљати.

Избор класе мотоцикла је много битнији од избора самог произвођача. Иако је мотоцикл нов, не мора да значи да ће одговорити на ваше потребе, уколико оне превазилазе могућности тог новог мотоцикла и сигурно је да ћете врло брзо “преломити” и огласити нов мотоцикл на продају.

Због тога је практична намена оно што примарно треба имати у виду.

Мотоцикл у складу са новим власником

Након што одлучите какав мотоцикл или скутер желите, одлуку треба верификовати уживо. Најбоље би било да седнете и испробате мотоцикле из ужег избора. Тада ће многе недоумице бити отклоњене.

Ваша тежина и висина умногоме утичу на то како ћете се осећати на мотоциклу. Може се догодити да је мотоцикл једноставно превелики или премали за ваш стас. Уколико не можете да се ослоните на под са оба стопала, ако су вам колена и кукови превише савијени, све пада у воду и тај мотоцикл није за вас. Без обзира на све остале критеријуме.

Може се догодити и да задњи део нема места за вашег сувозача. Можда је мотоцикл конципиран за људе нижег раста и мање килаже, па вам због тога не одговара. На ово морају да обрате пажњу особе које су надпросечне висине.

Због тога је најбоље да испробате мотоцикл који вас занима пре саме одлуке о куповини.
Поред тога, уживо ћете стећи и сопствени утисак о завршној обради мотоцикла, квалитету лака, гумених делова, пластике…

Skuter
Скутер / Извор: Профимедиа

Трошкови одржавања и сервиса

Када је у питању нов мотоцикл, изузети сте од изненадних трошкова и превентивне замене делова. Чак и да се квар деси, ту је гаранција. Ипак, нисте изузети од трошкова редовних сервиса.

Шта то значи? Мотоцикл је у гаранцији минимум две године или више. Докле год је мотоцикл у гаранцији, дужни сте да редовне сервисе обављате на време у овлашћеним кућама. Када и како прописао је произвођач. За све редовне сервисе трошкове сноси власник мотоцикла.

Зато је битно да се пре куповине распитате колико шта кошта и да те трошкове имате на уму. Поготово ако је мотоцикл купљен кредитом што значи да ћете у једном тренутку имати рату, сервис, регистрацију.

Исто тако, битно је имати јасну ситуацију око касније уградње додатне опреме. Обавезно се распитајте код продавца да ли ћете уградњом неког комада опреме изгубити право на гаранцију, да ли је услов да опрему монтира овлашћено лице, итд.

Подршка сервисне мреже

За вас као потенцијалног власника, без обзира на произвођача веома је битно да вам је овлашћени сервис лако доступан ради редовних сервиса. При том, поставља се питање набавке делова. Да ли су лако и брзо доступни за куповину? Ако нисте задовољни услугом овлашћеног сервиса, да ли постоји још неко ко је овлашћен?

Подршка произвођача је битна како у гаранцији, тако и после гаранције ради сервиса и оправки. Истина је да се делови данас могу наручити ван граница Србије, али поставља се питање за колико времена и по којој цени.