Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Како да проверите да ли је ауто који желите да купите имао УДЕС?

20.11.2020. 18:50
Пише:
Србија Данас/Телеграф
Gazela
Газела / Извор: Србија Данас

Куповина половног аутомобила, са једне стране, нам може донети уштеду, а са друге пружити прилику да себи приуштите боље опремљено возило.

Лоша страна куповине половног аутомобила су његове године, као и чињеница да га је пре вас, по правилу, возило више претходних власника, и то свако на свој начин.

С тим у вези, што је аутомобил старији постоји већи ризик да је претрпео неки саобраћајни удес. И док су неке саобраћајне незгоде безазлене природе, друге могу озбиљно утицати, како на безбедност возила, тако и на његову вредност.

При куповини половног возила, морате знати да препознате знаке претрпљеног удеса, како бисте могли да донесете исправну одлуку. Ово су неки од знакова.

Gazela
Газела / Извор: Србија Данас

Када је приметно неко одступање?

Обиђите око аутомобила и проверите зазоре између врата, панела на каросерији, поклопцу пртљажника, браницима, блатобранима. Сваки од ових отвора, требало би целом својом дужином да буде исте величине и пропорционалан у односу на друге такве отворе. Уколико је неки од њих диспропорционално мањи или већи у односу на друге такве отворе на ауту, онда би тај део возила требало подробније испитати.

Произвођачи аутомобила улажу доста труда како би све на возилу било перфектно поравнато, те ако изгледа као да није, постоји велика шанса да се нешто догодило том возилу.

Проверите сумњиву област како бисте уочили евентуална непоклапања у фарби и друге знаке оштећења. Уколико је зазор у близини врата, хаубе или пртљажника, отворите их и са унутрашње стране потражите додатне доказе који указују на удес.

Неконзистетност фарбе
Сви панели из којих је састављена каросерија аутомобила, требало би да буду у истој боји, са истим тоном и сјајем лака. Ако је приметно да фарба на неком месту одступа од уобичајене, то је сигуран знак да је нешто накнадно рађено на том делу аута. Уобичајена места где би се неусклађеност фарбе могла испољити су браници, контакти око врата.

Будући да је у односу на друге делове аута, браник лакше заменити него га квалитетно пребојити, овај поступак може бити узрок неподударности у боји возила и открити захвате који су на возилу предузимани, наводи Цар библес.

Уколико приметите неслагања у боји на деловима каросерије, затражите објашњење од продавца, а ако га не добијете, боље је клонити се таквог возила.

Искривљен рам
Никада немојте веровати ономе ко вам каже да је поправио рам возила и да га је вратио у првобитни облик. Савијање га може само ослабити и учинити потенцијално опасним.

Напрслина на ветробранском стаклу
Овај знак захтева претходну анализу будући да нису све напрслине ветробранског стакла показатељи удеса. Рецимо, напрслина која изгледом подсећа на  „паукову мрежу“ и која се протеже од ивице ка средини стакла, вероватно је последица удеса. Са друге стране, напрслина истог облика која креће из средишњег дела стакла вероватно је проистекла од удара неког предмета у стакло током вожње.

Ипак, који год узрок напрслине био, ветробранско стакло, остављено у оваквом стању, знак је да власник није одржавао возило. Репарација стакла спада у  једноставније оправке, те ако није био у стању то да поправи, можда је прескочио и много других важнијих ствари.

Недостајући причвршћивачи

Током дужег периода употребе аутомобила, није неуобичајено да се изгуби понеки причвршћивач. Ипак, неколико недостајућих карика или срафова може бити лош знак. Ако је на месту где би требала бити карика постављен шраф, то је знак да, након неког захвата није све поравнато како би требало бити те је уместо оригиналне карике искоришћен шраф како би склоп могао и надаље да остане причвршћен. Уобичајена места где се може десити да неки причвршћивачи недостају су простори за увлачење точка, контакти врата и каросерије, спојеви блатобрана и рама возила.

Зарђали шрафови   

При изради аутомобила, произвођачи користе алате уз помоћ којих не долази до оштећења боје на врховима завртања и шрафова. Вечина механичара не располаже оваквим алатима те је принуђена на то да оштети причвршћиваче приликом вађења што отвара простор за појаву рђе.

Зарђали завртњи и шрафови знак је да су они били вађени, а потом враћени на место у неком тренутку након иницијалне поставке.

Распарни фарови

Кучишта фарова праве се од пластике која током времена поприма замућен изглед. Уколико приметите да је један фар чист а други пожутео, јасно је да је само један недавно замењен. Иако би власник који жели нешто да прикрије могао да замени оба фара како не би деловали неуједначено, то не уради баш свако.

Ако приметите разлику између фарова, подигните хаубу и проверите стање у позадини фара. Уколико је било удеса, доказе ћете уочити на том месту.

Лоше стање идентификационе плочице возила

Један од најлакших начина да проверите да ли је ауто претрпео удес је да проверите у ком стању је идентификациона плочица вози.

Неким власницима оштећених аутомобила прође трик да преправе плочицу и тако продају аутомобил неискусном купцу. Једноставна провера стања плочице може открити да ли је ауто био удар или потопљен.