Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НОВЕ КАМЕРЕ У БЕОГРАДУ: Ево да ли ће вам стићи казна ако прођете кроз жуто

07.02.2024. 13:48
Пише:
Србија Данас/б92
saobraćajne kamere
саобраћајне камере / Извор: Профимедиа

Обавезно прочитајте...

Саобраћајне камере у Београду могу да буду корисне јер "опомињу" возаче да подигну ногу са гаса, али праве и велике проблеме јер људи успоравају на испод 40 км/х услед чега се стварају гужве у деловима Београда. А кад се у медијима објави да се на новим локацијама инсталирају нове камере, возачи су у још већем страху.

РЕЗУЛТАТИ ИСТРАЖИВАЊА: Возачи ОВИХ марки НАЈВИШЕ ПСУЈУ у саобраћају!Vozač

РЕЗУЛТАТИ ИСТРАЖИВАЊА: Возачи ОВИХ марки НАЈВИШЕ ПСУЈУ у саобраћају!

ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Зашто неки возачи умотавају кључ у алуминијумску фолију?ključ automobila

ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Зашто неки возачи умотавају кључ у алуминијумску фолију?

ЧЕСТА ЛОША НАВИКА КОЈУ ВОЗАЧИ ПРАКТИКУЈУ НА СЕМАФОРУ: Штетна је за ауто и може вас скупо коштатиžene vozači

ЧЕСТА ЛОША НАВИКА КОЈУ ВОЗАЧИ ПРАКТИКУЈУ НА СЕМАФОРУ: Штетна је за ауто и може вас скупо коштати

За разлику од ранијег система видео-надзора, недавно је уведен систем аутоматског кажњавања. На 5 локација у Београду аутоматско снимање прекршаја региструје пролазак на црвено светло или испред пешачког прелаза. Поједине камере се користе и за детекцију пребрзе вожње, и у припреми је систем за аутоматску детекцију возача који нису везали појас и на недозвољен начин користе мобилни телефон.

Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја, каже за Курир да су све државе које су омасовиле употребу система за аутоматску регистрацију прекршаја забележиле и драстичан пад броја саобраћајних незгода и погинулих.

- Не би требало то посматрати као тежњу државе да напуни буџет, већ као тежњу да спречи пражњење буџета, јер саобраћајне незгоде пуно коштају. По прорачунима који су рађени последњи пут 2015. године репрезентативни трошкови по једном погинулом су 467.000. То значи да смо, рецимо, прошле године према тој рачуници у саобраћајним несрећама изгубили 259 милиона евра. То је према рачуници из 2015, али ако би узели параметре који су усвојени недавно у ЕУ на 1,1 милион, за прошлу годину би било 610 милиона евра. Губици су огромни и неопходна је потреба државе да омасови видео надзор - каже Окановић.

Према његовим речима, нема разлога да возачи сада са стрепњом зуре у семафоре чекајући црвено светло или када виде зелено трепћуће светло да панично коче.

- Уколико вас ухвати жуто светло нећете бити санкционисани. Требало би да се вози најнормалније као и до сада, уз напомену, да они који су имали обичај да с времена на време прођу на црвено то више неће моћи неопажено да раде - додаје он.

Реч је о камерама на раскрсницама Трговачке и Јабланичке улице на Чукарици, Француске и Господар Јованове, Булевара Михајла Пупина и Милетнија Поповића, Булевара деспота Стефана и Цвијићеве улице и Булевару краља Александра код Ђерам пијаце.

Подсећања ради, за пролазак возила на црвено светло, што поједине камере у Београду већ аутоматски детектују од прошлог месеца, то јест за незаустављање возила испред пешачког прелаза који је регулисан семафорима, прописана је новчана казна од 20.000 до 40.000 динара или казна затвора у трајању до 30 дана, 6 казнених поена и заштитна мера забране управљања возилом.

У случају да се починилац прекршаја не одазове позиву када је у питању достављање података, чини се нови прекршај за који је прописана већа новчана казна.

Пуковик проф. др Златко Белецан каже да аутоматска детекција прекршаја постоји дуго. Он је објаснио по ком принципу функционишу камере које контролишу поштовање саобраћајних прописа.

- На првој фотографији види празно место, зауставна линија и црвено светло, затим следи заштитни период да не би било да је неко прошао на жуто које се не евидентира у детекцији прекршаја. На следећој фотографији се јасно види пролазак на црвено светло, и на следеће две фотографије се види возило које напушта раскрсницу, односно, прешло је зауставну линију. То је врло битно ради доказивања извршења прекршаја и судска пракса то прихвата као веродостојни доказ, јер се недвосмислено види време извршења, када се укључило црвено светло, затим празан део да би се видело да возило није пролазило на жуто као што неки хоће да протумаче.

Иначе, ако возач проласком кроз црвено почини саобраћајну незгоду, уз покретање кривичног поступка предвиђена је казна затвора од најмање 45 дана или новчана казна од 120.000 до 150.000 динара, и 16 казнених поена уз меру забране управљања возилом од најмање 10 месеци.

Насилничка вожња се посматра као тежак прекршај за који су предвиђене драстичније казнене мере, а о истој говоримо ако возач прође кроз црвено светло на семафору два или више пута током 10 минута.

Возач на овај начин не води рачуна о безбедности других учесника у саобраћају, што је елемент који класификује овакву вожњу као насилничку.