Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

БУДИТЕ СПРЕМНИ НА ВРЕМЕ: Ево како да лакше презимите са својим аутомобилом?

03.12.2023. 13:56
Пише:
Србија Данас/ Ауто магазин
saobraćaj zimi
саобраћај зими / Извор: Профимедиа

Да вам вожња буде увек безбедна.

За неколико дана и календарски почиње зима. Зимски услови вожње од возача захтевају додатне активности и опрез. Поред снежних падавина, проблеме могу задавати и киша у комбинацији са ниским ноћним температурама.

Након колико времена су четкице брисача неупотребљиве?auto brisači

Након колико времена су четкице брисача неупотребљиве?

УГЛЕДАЋЕ СВЕТЛОСТ ДАНА: Шкода покренула производњу НОВОГ СУПЕРБА (ВИДЕО)Å¡koda

УГЛЕДАЋЕ СВЕТЛОСТ ДАНА: Шкода покренула производњу НОВОГ СУПЕРБА (ВИДЕО)

НИКО НИЈЕ БЕЗБЕДАН! Ево КАКО лопови КРАДУ аутомобиле уз помоћ само једног ЛИСТА ПАПИРА! (ВИДЕО)Auto

НИКО НИЈЕ БЕЗБЕДАН! Ево КАКО лопови КРАДУ аутомобиле уз помоћ само једног ЛИСТА ПАПИРА! (ВИДЕО)

Ево неколико важних детаља који ће вам учинити зимско коришћење аутомобила једноставнијим:

1. Зимски пнеуматици

Основа свега је добар контакт са подлогом. Једине четири додирне тачке аутомобила са подлогом остварују пнеуматици. Дакле, можете имати најскупљи и најбезбеднији аутомобил на свету, али ако немате зимске пнеуматике на њему, он ће бити само луксузне санке и ништа више од тога. Обратите пажњу и на чињеницу, да је минимална дубина дезена код зимских пнеуматика 4 милиметра. Важна је и њихова старост. Временом зумски пнаумтик постаје све тврђи и губи на ефикасности. Идеално време за куповину нових зимских пнеуматика је након 4 године.

2. Припрема

Поред пнеуматика, важно је редовно мењати брисаче на ветробранском стаклу, као и на задњем стаклу, уколико га аутомобил поседује. Већина hatchback аутомобила поседује и задњи брисач. Да ли сте знали, да брисаче треба мењати минимално једном годишње, а неки сматрају да је то идеално учинити пред зиму и после зиме. Брисачи значајно губе на квалитету услед комбинације влаге и мраза, па их је добро заменити поново на пролеће. Због јутарњих мразева, све дихтунге на вратима добро је напрскати силиконским спрејом и обрисати крпом. Овим ћете избећи непријатно смрзавање и оштећење истих уколико на силу покушавате да отворите врата.

3. Контрола

Недајте се изненадити. Пре него што се било где упутите вашим возилом током зимског периода, прегледајте детаљно ваш аутомобил. Најбоље је, уколико сте у могућности, да урадите такозвани инспекцијски преглед у сервису. Таква инспекција укључује дијагностиковање акумулатора, подешавање светала, мерење тачке смрзавања расхладне течности, проверу моторног уља, кочионе течности и функције прскалица за брисаче.

4. Замагљени прозори

Замагљивање прозора увек изазива влага у кабини или недовољан проток ваздуха. Када је нешто мокро у ентеријеру, чим се упали грејање, вода почиње да испарава и због тога прозори магле. Решење: класичне патоснице замените гуменим, јер оне не упијају воду. Све влажне ствари оставите у пртљажнику аутомобила. Уколико је аутомобил новији, немојте чистити ветробранско стакло изнутра, јер оно је већ заштитним слојем које онемогућава маглење. Уколико сте упалили клима уређај и усмерили ваздух да дува у ветробранско стакло, а оно и даље магли, онда је потребно да замените филтер кабине. Уколико није редовно замењен, велика је шанса да ће стакла због тога маглити.

5. Прилагодите вожњу условима на путу

Прилагодити вожњу условима коловоза - то је правило свих правила! Уколико је пут прекривен снегом или залеђен, на узбрдицама и низбрдицама користите предности мењача. Узбрдо користити један степен преноса више него што је уобичајено, јер ћете тако погонски точкови бити мање осетљиви на додавање гаса и точкови неће проклизавати. Низбрдо користите нижи степен преноса, јер тако користите "моторно кочење". Можете се само помагати кочницама, јер свако снажније кочење може за последицу имати блокирање точкова, што аутомобил чини неуправљивим.