Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Како се РЕШИТИ РЂЕ на аутомобилу који сте скоро купили? Ево ТРИКОВА и савета...

01.11.2020. 19:35
Пише:
Србија Данас/Телеграф
rđa na autu
рђа на ауту / Извор: Фото: Профимедиа

Просечан купац новог аутомобила са таквом гаранцијом обично сматра да у том периоду неће имати никаквих проблема са корозијом, али...

Када прочитате да неки ауто има антикорозивну гаранцију од 12 година, то делује веома примамљиво.

Просечан купац новог аутомобила са таквом гаранцијом обично сматра да у том периоду неће имати никаквих проблема с корозијом (рђом), а да ће и након тога евентуални проблеми бити минимални с обзиром да је „лимарија“ очигледно и квалитетна и одлично заштићена.

Половни аутомобили - исто важи и за купце половњака, пошто они гледају ту гаранцију и на основу ње оцењују квалитет „лимарије“. Нажалост - многи возачи ће се разочарати...

rđa na autu
рђа на ауту / Извор: Фото: Профимедиа

Ова гаранција важи само за једну врсту корозије

Читајте пажљиво – ова гаранција важи искључиво за рђање „лимарије“ изнутра ка споља – без икаквих спољашњих оштећења!

Дакле, ова гаранција важи само у случајевима уколико се нпр. на вратима појави корозија (рђа) испод боје и то „сама од себе“ – без огреботина или удараца на том месту.

То значи да уколико су лак и боја „пробијени“ дубоком огреботином, па се на том месту појави корозија - гаранција не важи.

Како онда уопште може да се појави корозија (рђа) испод боје која није оштећена?

Може да се појави уколико је приликом производње дошло до неке грешке или је реч о грешци у материјалу.

Можда је „сиров“ комад лима био изложен некој хемикалији или је већ почео да рђа, па након тога није добро очишћен пре него што је нанета антикорозивна заштита и финална боја и лак. Немамо поузданије објашњење од овога.

Да ли ова гаранција има везе са гаранцијом на лак и боју?

Не - то су две потпуно различите гаранције.

Колико обично траје гаранција против корозије?

Гаранција на антикорозивну заштиту обично траје од 8 до 12 година.

Услови да би ова гаранција важила свих 8, 10 или 12 година

Да бисте задржали гаранцију против корозије, код многих произвођача морате редовно да одржавате ауто у овлашћеном сервису и након истека основног гарантног рока.

Дакле – ако је основни гарантни рок 3 године, а гарантни рок против корозије 12 година – ви морате да наставите да одржавате и поправљате ауто у овлашћеном сервису свих 12 година. У супротном, губите гаранцију  против корозије.

Постоје изузеци! Неки произвођачи дозвољавају да након истека основног гарантног рока наставите да одржавате ауто у неовлашћеном сервису, АЛИ морате да долазите најмање једном годишње у овлашћени сервис само на проверу стања каросерије.

Да ли постоји ограничење по питању километраже?

Не – гаранција на антикорозивну заштиту не зависи од пређеног броја километара.

Шта уколико дође до појаве корозије?

Уколико је гаранција важећа, тај део ће бити поправљен у оквиру гаранције – без трошкова по власника.

Наравно, прво се утврђује да ли је до корозије дошло због спољашњих утицаја или је заиста реч о грешци у материјалу или грешци насталој приликом производње.

Шта уколико је ауто оштећен у удесу, па се на поправљаном делу појави корозија испод боје/лака?

Да бисте уопште задржали ову гаранцију, све поправке на каросерији морају да се обављају у овлашћеном сервису.

То значи да уколико у овлашћеном сервису нису обавили добар посао, па се појавила корозија на оштећеном месту, трошкови поновне поправке падају на сервис – пошто гаранција и даље важи.

Шта ако је ауто „одоздо сав зарђао“?

Гаранција на антикорозивну заштиту не покрива нпр. делове издувног система, елементе ослањања и разне друге компоненте које се налазе са доње стране аутомобила.

Доња страна возила је изложена води, блату, снегу и леду, соли и ризли којима се посипа пут зими, па је нереално очекивати да се одоздо све сија. Међутим, нема разлога за бригу. Углавном је то површинска безопасна корозија.

Кључни елементи су довољно робусни да могу да издрже дугогодишњу, па и вишедеценијску „тортуру“.

Наравно, у зависности од услова у којима се ауто вози и пређене километраже, након неког времена одређени елементи могу да страдају, али то је све део „живота“ аутомобила.

Савети за крај

Даћемо неколико савета купцима, без обзира да ли су у питању нови или половни аутомобили, како би на време знали на чему су и шта их очекује уколико желе да задрже гаранцију на антикорозивну заштиту. Дакле, пре куповине:

Нови аутомобили

Приликом бирања, односно гледања аутомобила:

Питајте колики је гарантни рок за антикорозивну заштитутражите сервисну књигу или неки други документ у којем су јасно, конкретно и недвосмислено наведени услови које морате да испратите да бисте задржали гаранцију против корозије

Приликом куповине:

Обавезно потражите да ли у сервисној књизи или неком другом документу конкретно и недвосмислено пишу услови које морате да испратите да бисте задржали гаранцију против корозијеуколико вам било шта није јасно, питајте продавца и не завршавајте куповину уколико вам све није разјашњенопазите на ситна слова (уколико их има), ставке означене звездицама и слично

Половни аутомобили

Детаљно испитајте продавца око свега у вези гаранције на корозију. Уколико он није најбоље упознат са свим условима или нпр. чињеницом да ли гаранција уопште више важи (код нешто старијих возила), замолите продавца да обави проверу у овлашћеном сервису.