Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Како заштитити џеп возача када је замена батерије скупља од вредности аутомобила?

29.11.2022. 16:08
Пише:
Србија Danas/b92.net
brzina automobila
брзина аутомобила / Извор: Профимедиа

Могуће је, а Европска унија планира да уведе правило које ће заштитити власнике електричних automobilaq и хибрида.

Један Британац је 2018. одлучио да купи хибридно возило. Како је одувек био возач Мерцедеса, поновно је одабрао истог произвођача те купио половни Е300 БлуеТец Hybrid из 2014. године.

Ипак, уживање у половном Мерцедес-Бензу трајало је само четири године јер је његова Е-класа морала на поправку због квара на хибридином систему, а у сервису му је речено да је батерија дошла до краја радног века. Дакле, након само осам година.

brzina automobila
брзина аутомобила / Извор: Профимедиа

Сервис је Британцу испоставио и рачун по коме би замену батерије требало да плати око 17.700 евра, плус трошкове инсталације. И ту долазимо до проблема, а то је да преостала вредност хибридне Е-класе за то годиште износи око 14.000 евра у Великој Британији, дакле мање него трошкови поправке, пише Ревијахак.

Верује се да овај васник вероватно није једини купац хибридног Мерцедеса који се сада суочава са питањем да ли треба да замијени батерију или да се решити аутомобила и уз додатни трошак купи други, јер је компаније из Штутгарта потврдила за немачки Билд своту коју су из сервиса тражили за замену батерије несрећног власника.

Међутим, Мерцедес није једини произвођач који скупо наплаћује поправке батерија. Тесла за своја електрична возила такође често тражи огромне износе за поправке који су у другим сервисима знатно јефтиније, па је један од купаца Тесле због тога чак и одлучио да дигне у ваздух свој Модел С.

Ипак, овај би проблем ускоро могао бити прошлост јер, како преноси Билд, ЕУ ради на јединственој гаранцији за батерије у електричним аутомобилима и хибридима према чијем се нацрту предвиђа да батерије не смеју изгубити више од 20 одсто капацитета током пет година коришћења или 100.000 пређених километара или 30 одсто капацитета након осам година или 160.000 километара.

У супротном, сви трошкови били би на рачун произвођача.

А шта је са старијим возилима? То ће, нажалост, бити ризик возача.