Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

О ОВОМЕ МАЛО КО РАЗМИШЉА: Овај део точка је врло важан за БЕЗБЕДНОСТ ВОЗИЛА!

23.01.2024. 19:06
Пише:
Србија Данас
guma
гума / Извор: Профимедиа

Обратите пажњу...

Аутомобили се састоје од много делова. Најмодернија возила их имају између 75.000 и 95.000 зависно од нивоа опремљености. Али једини делови који су у контакту с тлом су гуме. Амортизери, кочнице и гуме одговорни су за осигуравање стабилности и контроле у вожњи. Зато ти елементи морају да се редовно одржавају и замене у року који препоручују произвођачи, пише Јутарњи лист.

ЈЕДНА ОД НАЈСТРЕСНИЈИХ СИТУАЦИЈА ЗА СВЕ ВОЗАЧЕ: Шта урадити кад аутомобил НЕЋЕ да УПАЛИ?ulje u motoru

ЈЕДНА ОД НАЈСТРЕСНИЈИХ СИТУАЦИЈА ЗА СВЕ ВОЗАЧЕ: Шта урадити кад аутомобил НЕЋЕ да УПАЛИ?

ЗАБРИЊАВАЈУЋЕ? У Србији прошле године продато 2,8 одсто мање половних аутомобила него 2022.polovni automobili

ЗАБРИЊАВАЈУЋЕ? У Србији прошле године продато 2,8 одсто мање половних аутомобила него 2022.

СВАКИ ВОЗАЧ ЈЕ ОВО БАР ЈЕДНОМ ЧУО: Да ли се треба забринути кад вам ШКРИПЕ кочнице? (ВИДЕО)Kočnica

СВАКИ ВОЗАЧ ЈЕ ОВО БАР ЈЕДНОМ ЧУО: Да ли се треба забринути кад вам ШКРИПЕ кочнице? (ВИДЕО)

Посебно гуме, које према индикацијама стручњака и зависно од начина вожње имају животни век у распону од 40.000 до 60.000 пређених километара. Наравно, постоји једноставан начин да знате када је време за замену гума. Када је дубина газног слоја гуме испод 1,6 милиметара, време је да је замените. Али, шта је с вентилима?

Велика већина вентила који се користе у гумама називају се шрадерови вентили. Име су добили по Августу Шрадеру, изумитељу овог вентила 1891. године. Састоје се од три дела: гуменог или металног кућишта, металне цеви, с унутрашњим навојем и матице која спречава улазак прљавштине, а има их већина гума на данашњим аутомобилима.

Његова главна функција је одржавање константног нивоа пристика у гуми. Омогућује једноставно пуњење, али и пражњење ваздуха, без промене његове структуре. Осим тога, пластична капица спречава улазак прљавштине и воде унутра.

Оштећени вентил

Врло је важно проверавати стање вентила, укључујући и на резервном точку. Када је вентил оштећен, излаже гуму губитку својства непропустљивости, што доводи до смањења безбедности вожње. Заправо, минимално оштећени вентил може изавати губитак притиска између 0,2 и 0,7 бара недељно.

Када гума изгуби притисак, то значајно утиче на прерано трошење газног слоја, што утича на кочнице и амортизере. Осим тога, продужује пут кочења, досежући 20 посто више на клизавим површинама, што подразумева ризик од губитка контроле над возилом, експоненцијално повећавајући вероватноћу саобраћајне несреће.

Замените вентиле

Кад год се мењају гуме, специјализоване радионице обично нуде могућност замене вентила. Међутим, не мењају их сви већ остављају постојеће. Према стручњацима, требало би их проверавати најмање једанпут сваке године и заменити сваке две године, ако су класични гумени и сваке три године, ако су израђени од метала и имају додатно ојачање.

Замена вентила не утиче пуно на џеп власника аутомобила, јер су они један од најјефтинијих делова доступних у возилу. Могу коштати између 7 и 25 евра по точку, зависно од материјала од ког су направљени и других фактора.