Купио луксузни електрични ауто од 110.000 долара – сада не може ни да уђе у њега
Скупоцени ЕВ одбија да пусти власника унутра – и то није ни најгори део.
Луцид Аир је стекао репутацију једног од најбољих електричних аутомобила на тржишту, комбинујући луксуз, перформансе и ефикасност на начин који мало који ЕВ може да постигне, посебно ван Кине.
Међутим, као и већина савремених аутомобила, Аир је заправо високотехнолошки геџет на точковима – а као сваки лаптоп или паметни телефон данас, долази са дозом техничких проблема.
Што је још горе, чини се да је добити техничара из Луцида да поправи проблематични Аир теже него контактирати подршку за ваш телефон.
Већ познат ЕВ сценарио
Недавно је један члан "Луцид Owners Цлуб" групе на Фејсбуку поделио своју муку са моделом Аир ГТ, врхунском варијантом овог ЕВ-а, који стартује са ценом од 110.000 долара.
"Наш Луцид ГТ се закључао још у понедељак увече. Покушали смо све – телефон, кључ-привезак и картицу", написао је он.
И наравно, ту проблеми нису престали.
Власник наводи да је био у контакту са корисничком службом Луцида, али да они нису успели да се повежу са возилом нити да га "пробуде" даљински.
Иако то звучи иритантно, човек би помислио да ће бар брзо организовати шлепање и поправку. Међутим – погрешно.
Како власник наводи, мобилни техничар из Луцидове службе у Минеаполису био је на одмору до наредне недеље, па нико није могао да дође и покуша да "оживи" аутомобил.
Ипак, није све изгубљено.
"Луцид ме је контактирао и покушали смо све", написао је власник у коментарима.
"Сада планирају да га одвезу у партнерски сервисни центар, где ће пробати да га активирају. Ако то не успе, видећемо шта ће бити даље."
Да ли су модерни аутомобили постали превише компликовани?
Шалу на страну, овај случај отвара занимљиво питање – да ли су аутомобили данас постали превише компликовани? Да ли имају превише електронских функција које лако могу заказати и оставити власника на цедилу?
Без физичког кључа за хитне случајеве, овај Луцид Аир изгледа потпуно бескористан када му се испразни 12-волтна батерија.
И наравно, није само Луцид у питању. Само ове недеље, Форд је морао да објави позив на ванредни сервис за скоро 200.000 Мустанг Mach-E возила у САД-у и још 100.000 у иностранству због проблема са вратима која могу да се заглаве ако закаже 12В батерија.
Можете нас звати старомодним, али ово се никада не би десило код старог доброг аутомобила са мотором са унутрашњим сагоревањем.
Некада бисте једноставно прикључили каблове, заменили акумулатор и кренули даље. Наравно, свака нова технологија има своје "дечје болести", и поштено је дати произвођачима времена да све исправе.
Електрични аутомобили су и даље релативно нови и постоји простор за исправљање недостатака. Истина је да је технологија у последњих неколико година остварила огроман напредак.
Ипак, већина корисника очекује да све функционише беспрекорно – и да се грешке решавају одмах, поготово када су већ платили озбиљан новац.
У супротном, лако могу изгубити стрпљење и избегавати ЕВ моделе док не постану заиста поуздани.