Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Лето крије бројне ОПАСНОСТИ ПО ВОЗАЧЕ који се по лепом времену више опусте за воланом!

29.08.2018. 12:21
Пише:
Србија Danas/b92.net
vožnja u kabrioletu
вожња у кабриолету / Извор: Профимедиа

Иако су коловози суви ово су све опасности летње вожње!

За разлику од других годишњих доба, у летњем периоду асфалт је идеалан за вожњу – нема снега и леда, а и мокри коловози су реткост. Прегледност пута је одлична, нема магле, дани су ведри а обданица дуга. 

СНИМАК МЕСЕЦА! Ланд Ровер Discovery вуче камион са чак седам приколица!

Све ове предности, уз бујну зелену вегетација поред пута и сликовиту природу, делују релаксирајуће, па се возачи понекад превише опусте, а концентрација у вожњи опадне. Тада се повећава ризик да возач не одреагује на време у случају изненадне опасности на путу. 

muškarac i žena u kolima
мушкарац и жена у колима / Извор: Профимедиа

Лепо време, добра видљивост и сув коловоз подижу самопоуздање па се лакше одлучујемо на ризична претицања која у другачијим временским и климатским околностима можда не бисмо ни покушали. 

Осим тога, многи власници аутомобила у Србији током године возе углавном "у локалу", па дуго путовање до мора може да представља превелики изазов за младе и неискусне возаче, нарочито на магистралним путевима са много оштрих кривина и честим претицањањима камиона и аутобуса, којих је лети на путевима више него иначе. 

Да ли сте знали да је ПРВИ ВОЗАЧ аутомобила била ЖЕНА?! (ВИДЕО)

Нису само камиони и аутобуси проблем. У летњем периоду је фреквенција саобраћаја путничких аутомобила далеко већа због годишњих одмора. Вожња веома оптерећеним путем брже замара возача, па је добро правити повремене паузе, чак и ако вам се чини да нисте уморни.

Put
Пут / Извор: Профимедиа

Вожња ноћу

Како би избегли дневне гужве, они који крећу на годишњи одмор аутомобилом често се одлучују да путовање обаве у ноћним сатима. 

Колико год да је за неке погодна, ноћна вожња може да буде веома напорна, али и ризична. Најпре, видно поље је сужено, углавном само на простор који обасјавају фарови вашег возила, па је прегледност пута лошија. 

BMW М5 у издању компаније АЦ Schnitzer - НЕВЕРИЦА! Бржи је од ОВЕ ЗВЕРИНЕ! (ВИДЕО)

Због слабије видљивости, очи се више напрежу и возач се брже замара, а додатан проблем могу да представљају аутомобили који долазе у сусрет и који вас заслепљују својим фаровима. Услед ослабљеног вида, ови фактори више погађају старије него млађе возаче. 

Čovek pored auta noću
Човек поред аута ноћу / Извор: Профимедиа

Још један "минус" за ноћну вожњу је то што је већина нас навикла да тај период дана проводи у сну, па без обзира на то што сте можда дремнули пред пут, након више сати за воланом неминовно је да постанете поспани. Тада се смањује и концентрација, а и рефлекси постају успоренији. 

Ово СВИ РАДИМО на аутопуту - а НЕ ЗНАМО да је реч о ПРЕКРШАЈУ: Казна износи 5.000 ДИНАРА!

Ако сте се ипак одлучили да путујете ноћу, направите барем краће паузе како бисте се размрдали и расанили. Уколико осетите да нисте способни са даље возите, а нема ко да вас одмени за воланом, најбоље је да се зауставити на безбедном месту поред пута – пумпи или осветљеном паркингу, и да одспавате сат-два па да онда наставите даље.

Гужве и чекање на граници и наплатним рампама

Када је реч о вожњи у летњем периоду, на српским путевима су присутне још две отежавајуће околности. 

ЈОШ 3 ДАНА ДО ПРЕМИЈЕРЕ: Руски Rolls Royce луксузом не заостаје за оригиналом (ВИДЕО)

Прво, за разлику од већине земаља Европе, Србија није чланица Европске уније, тако да све оне који се својим аутомобилом упуте у иностранство очекују гранични прелази на којима се - поготову викендом када је смена туриста – чека сатима, на температурама преко 30 степени. 

Naplatna rampa
Наплатна рампа / Извор: Профимедиа

Осим што возачи који се нађу у гужви губе много времена, са нима су често и мала деца па су изложени великом стресу који додатно погоршава ситуацију. 

Такви возачи, након што некако прегурају границу, не само да су физички исцрпљени дуготрајним стајањем у колони и вожњом у режиму крени-стани, већ постају нервознији а често желе да надокнаде изгубљене сате брзом вожњом, што представља додатни ризик по њих саме и њихове породице, али и друге учеснике у саобраћају. 

ЕХ, ДА СЕ ИМА ВИШКА ПАРА... Овај Фолцвагенов микробус је просто НЕОДОЉИВ (ВИДЕО)

Због свега тога, ако је то икако могуће, за прелазак преко границе важно је изабрати радни дан и поподневне сате, када је на граничним прелазима и иначе мања гужва. 

Gužva na putu
Гужва на путу / Извор: Профимедиа/илустрација

Посебну пажњу треба обратити на то да најкраћи пут не значи увек и најбрже и најмање стресно путовање. Колико и како ћете путовати, осим дужине у километрима, зависи и од категорије и квалитета пута, да ли има предвиђених радова и успорења саобраћаја, као и колико ћете чекати на граничном прелазу. 

СВЕТСКА ПРЕМИЈЕРА: Да ли овај аутомобил вреди 5 милиона евра? (ВИДЕО)

У случају да се на главним и најпрометнијим граничним прелазима дуго чека, препорука је да се користе и неки од алтернативних прелаза у околини, о чему се можете информисати пред сам полазак на сајту Ауто-мото савеза Србије или на дежурни број 987. 

Други проблем који се лети јавља на српским аутопутевима су гужве на наплатним рампама. Савет је донекле сличан као и у случају гужви на граничним прелазима – пожељно је за путовање изабрати радни дан када нема великих смена туриста које су углавном суботом и недељом и када је на аутопту мања фреквенција саобраћаја. У супротном, наоружајте се стрпљењем.