Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НАСТАВАК КАМАПАЊЕ: Хоће да смање ограничење брзине на АУТОБАНУ

03.01.2020. 09:30
Пише:
Србија Данас/Б92
Autoput
Аутопут / Извор: Профимедиа/илустрација

Ради се на томе...

Немачки про-еколошки оријентисани политичари настављају кампању за ограничење брзине на ауто-путевима.

Koridor 10
Коридор 10 / Извор: Профимедиа

На већем делу немачког Аутобана не постоји ограничење брзине од 1970. године.

У складу са трендом борбе за еколошке промене, заговорници тог правца сматрају да је ограничење брзине један од кључних фактора.

НА ПРОДАЈУ: Редак ПАГАНИ Huarya Роадстер тражи новог купца

НА ПРОДАЈУ: Редак ПАГАНИ Huarya Роадстер тражи новог купца

НЕВЕРОВАТНО: Направили први електрични аутомобил за рели

НЕВЕРОВАТНО: Направили први електрични аутомобил за рели

НЕВЕРОВАТНО: Отац и син "одштампали" АВЕНТАДОРА, а нећете веровати како им се LAMBORGHINI одужио

НЕВЕРОВАТНО: Отац и син "одштампали" АВЕНТАДОРА, а нећете веровати како им се LAMBORGHINI одужио

Једна од њих је Саскија Ескен, лево оријентисана лидерка из Социјал-демократске партије (СПД) која предлаже ограничење брзине на 130 км/х.

-Ограничење брзине на нашим путевима је добро за заштиту климе, повећање безбедности и смирење возачких живаца. Из ових разлога ћемо опет дискутовати о томе у новој години-, рекла је Ескен за "Тајмс".

Она предвиђа да ће ограничење брзине значајно умањити емосију угљен-диоксида за око 2.000.000 тона годишње што ће довести Немачку на ниво остатка Европе.

С друге стране, министар саобраћаја и члан владајуће Хришћанско-демократске уније (ЦДУ) Андреас Шојер истиче да је Аутобан зачајно безбеднији од руралних путева.

Он наводи пример из 2013. када се само 17% смртних случајева у саобраћајним удесима догодио на Аутобану на којем се одвија 31% укупног саобраћаја.

Међутим, последња истраживања кажу да око 53% Немаца подржава предлог госпође Ескен.

Слична идеја је покренута пре 12 година од стране агенције за заштиту животне средине, али ју је одбацила канцеларка Ангела Меркел.

Изградња немачких ауто-путева је почела почетком 20. века, али је врхунац доживела током 30-их година доласком на власт Адолфа Хитлера.

Нацисти су тада поставили ограничење брзине у урбаним срединама на 60 км/х, док су укинули лимит на Аутобану.

Током нафтне кризе 1973. на кратко су опет уведена ограничења, али су врло брзо Немци опет могли да возе неограниченом брзином на ауто-путевима.