НЕВЕРОВАТНО: Да ли предстоји ренесанса мотора с унутрашњим сагоревањем?
Да би се постигли климатски циљеви.
Док већина произвођача ставља све на једну карту и то на електричне аутотомобиле, све више се шири скептицизам. Мерцедес не жели да се растане од мотора са унутрашњим сагоревањем тако брзо као што је планирано, а Toyota још увек оклева са електричним аутомобилом за широке народне масе.

ОД 1. СЕПТЕМБРА БИЋЕ СВЕ ДРУГАЧИЈЕ: Саобраћајци добијају важну справу за бележење прекршаја

КОРИСНО ИЛИ НЕ: На словеначким аутопутевима све је више бразди, ево чему служе

НЕВЕРОВАТНО: У Србији мање од 1.000 електричних возила, субвенције за куповину до 5.000 евра
Електромотор са батеријом уместо мотора са унутрашњим сагоревањем и горивом требало би да промени свет аутомобила. Да би се постигли климатски циљеви, политичари су бензинским и дизел моторима дали рок трајања. За нешто више од једне деценије биће дозвољени само електрични аутомобили. Али рачун је направљен без возача.
Зато што одбијају да купују често прескупа електрична возила. А јефтини струјаћи су дефицитарни. Многи произвођачи аутомобила су то сада препознали. Мерцедес, на пример, не жели да "осуди" мотор са унутрашњим сагоревањем на смрт као што је раније планирано.
Шеф Мерцедеса је недавно рекао: - Није могуће тачно предвидети да ли ћемо наш последњи мотор са унутрашњим сагоревањем продати 2030, 2033. или 2035. године, јер то је оно што наши купци одлучују.
И не ради се само о Мерцедесу, и други произвођачи аутомобила су такође укључени у то да многи возачи и даље преферирају моторе са унутрашњим сагоревањем него електричне аутомобиле. Већина произвођача аутомобила слаже се да будућност припада струји, али и даље желе да служе љубитељима мотора са унутрашњим сагоревањем.
Као и Stellantisova подружница Јееп. Јееп Авенгер се сада појављује као бензинац на свим већим европским тржиштима – укључујући Немачку. То је на неки начин корак уназад, јер произвођач је првобитно планирао да продаје само верзију са мотором са унутрашњим сагоревањем у Италији и Шпанији, јер је тамо продаја електричних аутомобила спорија него у северној Европи. То вероватно значи да ће и код нас да стигне бензинац.
Одлука о проширењу продаје Авенгера на бензин је "прагматична" и не мења дугорочни план бренда да продаје само електричне моделе у Европи до 2030. године, рекао је извршни директор Јеепа Ерик Лафорж за Аутомотиве News Еуропе. Са бензинском верзијом Авенгера, Јееп жели да служи купцима који и даље желе мотор са унутрашњим сагоревањем. У Немачкој бензинац Авенгер кошта око 27.000 евра, док је "електричар" скупљи за 10.000 евра .
Поред Јеепа и Мерцедеса, Toyota не ставља све на једну карту, већ наставља да експлоатише тржиште мотора са унутрашњим сагоревањем. Акио Тојода недавно је рекао да велики део света још није спреман да пређе на пуну електрификацију. То је пре свега инфраструктура за пуњење која недостаје многим земљама. Али Toyota такође продаје своје аутомобиле у афричким земљама, на пример.
Као додатна информација: Према Датафорцеу, Јееп је продао 7.214 Авенгера у Европи између јануара и маја ове године. Од тога, 6.252 су била бензинска и 962 електрична аутомобила.