Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НИШТА ВИШЕ НЕЋЕ БИТИ ИСТО: Ауто-компаније ће морати да дају све податке о возилима и неовлашћеним сервисима!

11.10.2023. 14:21
Пише:
Србија Данас
Tehnički pregled
Технички преглед / Извор: Профимедиа

Шта ће све ово значити?

Произвођачи све више отежавају независним сервисима приступ информацијама ускладиштеним у аутомобилу, као што је меморија грешака електронике у возилу. Сведоци смо да се стално врши надмудривање између произвођача аутомобила и тзв. независних радионица, односно оних који нису у мрежи овлашћених сервиса. Произвођачи аутомобила по правилу покушавају да овим сервисима ускрате приступ кључним сервисним алатима и тако приморају возаче да сервисирају своје аутомобиле у мрежи овлашћених сервиса, који су обично скупљи.

РЕЗУЛТАТИ ИСТРАЖИВАЊА: Откривено којим половњацима у Србији се најчешће ЛАЖИРА КИЛОМЕТРАЖА!

РЕЗУЛТАТИ ИСТРАЖИВАЊА: Откривено којим половњацима у Србији се најчешће ЛАЖИРА КИЛОМЕТРАЖА!

Многи за воланом раде нешто што НИЈЕ против закона, али може бити ОПАСНО КАО ВОЖЊА У ПИЈАНОМ СТАЊУ

Многи за воланом раде нешто што НИЈЕ против закона, али може бити ОПАСНО КАО ВОЖЊА У ПИЈАНОМ СТАЊУ

Најважнију ствар код ПРЕТИЦАЊА многи возачи избегавају, а може да их кошта ЖИВОТА!

Најважнију ствар код ПРЕТИЦАЊА многи возачи избегавају, а може да их кошта ЖИВОТА!

Ово ће се сада вероватно променити након пресуде Европског суда правде, која фаворизује неовлашћене сервисере. Према одлуци, независним привредним субјектима мора се омогућити пун приступ информацијама неопходним за обављање послова у ланцу снабдевања на тржишту поправке и одржавања возила.

Ограничење које су поставили произвођачи довело би до смањења конкуренције и смањења избора који имају потрошачи.

Произвођачи аутомобила све више отежавају независним радионицама приступе информацијама ускладиштеним у аутомобилу, као што је меморија грешака електронике у возилу.

Они често наплаћују накнаде за лиценце или повезивање са сопственим серверима за услуге које нису део њихове мреже услуга.

У судском поступку, ланац радионица АТУ и специјалиста за аутомобилска стакла Carglass заједно су тужили ФЦА Italy СпА. Carglass очекује да ће сви произвођачи возила сада поштовати тумачење прописа и одмах уклонити сва ограничења приступа.

Али треба бити реалан, улагање у електронску опрему неће се исплатити свим сервисима, па ће многи мањи сервиси бити принуђени да одржавају старија возила, која нису толико захтевна са електронским системима.