Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

НОВО: Беч забрањује вожњу камиона без асистента за скретање

28.03.2020. 10:17
Пише:
Србија Данас/Б92
kamion
камион / Извор: Профимедиа

Ко би рекао...

Аустријски главни град ускоро ће захтевати обавезно поседовање "асистента за скретање" за камионе веће од 7,5 тона. Нова уредба ступа на снагу у априлу, а полиција ће почети са проверама након прелазног периода, од јануара 2021. године.

KAMION
КАМИОН / Извор: Профимедиа

Камионима преко 7,5 тона без "асистента за скретање" више неће бити дозвољено скретање у десно у Бечу, што практично представља забрану употребе ових возила.

ЛЕПА ВЕСТ: VW најавио нови модел (ВИДЕО)

ЛЕПА ВЕСТ: VW најавио нови модел (ВИДЕО)

ГРМИ: Ово је најгласнији Бугати Veyron на свету (ВИДЕО)

ГРМИ: Ово је најгласнији Бугати Veyron на свету (ВИДЕО)

ЛЕПА ВЕСТ: Стиже нам ојачан Форд Фоцус СТ (ВИДЕО)

ЛЕПА ВЕСТ: Стиже нам ојачан Форд Фоцус СТ (ВИДЕО)

Беч унапред уводи сличне мере које ће се од 2022. године примењивати на целој територији Европске уније. Прелазни период је предвиђен до краја ове године, а бечка полиција неће почињати са инспекцијом нити додељивати казне све до 1. јануара 2021. године.

-Из статистике знамо да се тешке несреће дешавају приликом скретања у десно-, објашњава Биргит Хебајн, чланица градског већа за саобраћај.

Нова обавеза се односи на сва возила у граду која имају преко 7,5 тона. Прописом нису обухваћени камиони који саобраћају искључиво ауто-путем.

Изузеће се односи и на аутобусе који имају бољу видљивост због великих прозора и провидних врата, као и посебна транспортна возила која су већ додатно обезбеђена.

Новом уредбом су одређени параметри које "асистент за скретање" треба да садржи: није довољно имати камеру и монитор, већ је потребан оптички или звучни сигнал попут светла или тона за упозорење.

Транспортне компаније могу да конкуришу за субвенције, али интересовање фирми за ово помагало још увек није велико.

Расправу о увођењу обавезног асистента у Бечу подстакла је несрећа у којој је на пешачком прелазу у јануару 2019. године настрадао дечак. Стручњаци наводе да се проценат несрећа умањује за 40 одсто уколико камиони имају електронског асистента за скретање.

Пешацима и бициклистима се свакако у саобраћају саветује опрез.