Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ОДБИЈЕНА ЖАЛБА: Hyundai и Киа не могу да се реше тужбе у Америци тек тако

18.11.2023. 20:11
Пише:
Србија Данас/АутоРепублика
Hyundai IONIQ 5
Hyundai IONIQ 5 / Извор: Профимедиа

Нагло скочио број украдених возила.

Амерички суд је одбио жалбу произвођача аутомобила из Јужне Кореје, Hyundaija и Кије, у којој они траже да се обустави судски процес против њих, а који је тежак милијарду долара и који је покренут од стране осигуравајућих компанија услед учесталих крађа њихових возила, пише портал АутоРепублика.

TOYOTA CAMRY САМО КАО ХИБРИД: Избацује се стандардна верзија од 2025. године (ВИДЕО)Toyota

TOYOTA CAMRY САМО КАО ХИБРИД: Избацује се стандардна верзија од 2025. године (ВИДЕО)

ВОЗАЧИ, ОПРЕЗ: Креће одузимање возила, али и "опраштање" мањих прекршајаsaobraćajna policija

ВОЗАЧИ, ОПРЕЗ: Креће одузимање возила, али и "опраштање" мањих прекршаја

ПРЕЛАЗАК СА СУС МОТОРА НА БАТЕРИЈЕ: Шта је највећа препрека за Европу?auspuh

ПРЕЛАЗАК СА СУС МОТОРА НА БАТЕРИЈЕ: Шта је највећа препрека за Европу?

Тако ће две корејске марке бити обавезане да се суоче с оптужбама да су се понеле неодговорно у смислу уграђивања система који би онемогућио лака и противправна отуђења возила из њиховог програма.

Главобоље управе Кије и Hyundaija су почеле након спознаје да је током 2021. године нагло скочио број украдених возила из њиховог програма. Уместо да на возилима инсталирају уређаје који би онемогућили крађу аутомобил, они су се понели индолентно, док су се на друштвеним мрежама ширили снимци о томе како лагано одвести туђи примерак Hyundaija и Кије.

Суд је прихватио аргументе тужиоца а који садрже тврдње о томе како је било разумно претпоставити да ће људи покушати да краду возила која нису опремљена одговарајућим системима који би то спречили. Један члан локалне регулативе намеће обавезу произвођача да отежа стартовање мотора у случају одсуства кључа.

Hyundai и Киа су с друге стране тврдили да су осигуравајуће куће, као и сви остали, знале за ту околност и ипак су прихватиле уговор с власницима возила. Међутим, суду се та опаска није учинла релевантном, наводећи да су произвођачи прекршили законску регулативу, како ону у сегменту заштите потрошача, тако и у погледу стандарда који важе за возила, на који начин су починили проневеру услед прикривања и немара.

Крађе возила марки Киа и Hyundai су у америчким савезним државама Милвокију и Висконскину порасле у квантитативном смислу, током 2021. године, за невероватних 2.644%. Посебно су на мети лопова била Кијина возила из 2011. године и млађа, док је инкримисан и Hyundaijev асортиман склапан након моделне 2015. године. Конструктори су тек у ранијем делу 2023. интервенисали и отежли крађу возила, што су учинили софтверским путем.

Такође, у преходном делу ове године, Корејци су се нагодили с групом власника возила која их је тужила, пристајући на исплату 200 милиона долара одштете.