Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ОДЛОЖЕН: Због Брегзита померен датум лансирања новог модела

09.02.2020. 08:14
Пише:
Србија Данас/Б92
Mini Moris
Мини Морис / Извор: Фото: Twitter printscreen @MINI

МИНИ реже трошкове...

Актуелна генерација МИНИ-ја зато ће имати продужен животни век.

Од 1. фебруара Уједињено Краљевство је након 47 година званично ван Европске уније. То је прва земља која је то учинила, а ова одлука Британаца имаће последице и по домаћу аутомобилску индустрију.

Многи произвођачи аутомобила већ су прилагодили своје планове како би умањили губитке што је више могуће, али доћи ће и до смањења броја радних места и затварања појединих постројења. На пример, Хонда ће затворити фабрику у Свиндону крајем 2021, док је Јагуар Ланд Ровер за крај ове године најавио привремено затварање три фабрике аутомобила и фабрике мотора.

УПУТСТВА ЗА БЕЗБЕДНУ ВОЖЊУ ЗИМИ: Прво се раскомотите, па онда седите за волан

УПУТСТВА ЗА БЕЗБЕДНУ ВОЖЊУ ЗИМИ: Прво се раскомотите, па онда седите за волан

ВОЛЕ ДА КУПУЈУ ДОМАЋЕ: Италијани највернији свом ауто-бренду

ВОЛЕ ДА КУПУЈУ ДОМАЋЕ: Италијани највернији свом ауто-бренду

НИКО ОВО НИЈЕ ОЧЕКИВАО: Ево колико је прешао Теслин кросовер са пуним батеријама

НИКО ОВО НИЈЕ ОЧЕКИВАО: Ево колико је прешао Теслин кросовер са пуним батеријама

Форд, Rolls-Royce и Астон Мартин изразили су забринутост због негативног утицаја који се очекује након Брегзита, а сада још један произвођач аутомобила износи детаље о томе како ће одвајање Уједињеног Краљевства од заједничког европског тржишта утицати на његово пословање.

Портпарол МИНИ-ја, бренда који је у власништву BMW-a, изјавио је за Ројтерс да ће производни циклус актуелне генерације модел те марке бити продужен у односу на просечан животни век модела који се у данашњој ауто-индустрији креће око шест година. Како је објашњено, до овог ће доћи због Брегзита, али и потребе компаније да смањи трошкове пословања.

Наиме, BMW група жели да уштеди 12 милијарди евра до 2022. године, кроз резање трошкова развоја нових модела и смањење палете мотора и мењача за своја возила.

Како преноси Ројтерс, аутомобилски аналитичари процењују да развој нове механичке платформе неког од произвођача у просеку кошта око милијарду евра. Постојеће аутомобиле такође треба прилагодити да би се испунили строжи прописи о емисији гасова, чиме се додатно повећавају трошкови за произвођаче аутомобила.

Додатно оптерећене улагањима у развој електричних возила, аутомобилске компаније морају се прилагодити да би остале профитабилне на све изазовнијем тржишту.

Година која је иза нас није била сјајна за МИНИ, с обзиром да је продао 346.639 аутомобила уз смањење од 4,1% у односу на 2018. Посебно је лош био децембар 2019, када је забележен пад од забрињавајућих 17,7% у поређењу са истим месецом 2018. године.

Почетак 2020. донео је известан оптимизам, јер је МИНИ саопштио да је скоро 80.000 потенцијалних купаца изразило интересовање за електрични модел овог бренда, али остаје да се види колико њих ће на крају одлучити да ауто заиста и купи.

}