Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ОПЕЛ НАПУШТА НЕМАЧКУ?! Производња омиљеног немачког модела се сели у ову европску државу

21.04.2019. 16:08
Пише:
Србија Данас/б92
Opel
Опел / Извор: Профимедиа

Селидба!

Нова генерација Астре, која би требало да се појави 2021, највероватније ће се израђивати у Опеловој фабрици у Риселсхајму, уместо у британском Елсмиру.

ПСА групација, која је од августа 2017. власник марки Опел и Vauxhall, одлучиће у наредних неколико седмица где ће се израђивати следећа генерација популарног модела Астра, пише Autonews Еуропе.

Како преноси исти извор, позивајући се на немачке медије, нова Астра требало би да буде представљена најкасније за 2 године, а за разлику од актуелне Астре К, која се склапа у Великој Британији, требало би да се производи на немачком тлу.

Синдикат фабрике у британском Елсмиру већ страхује да ће се будућа Астра (Опелова верзија са воланом на левој страни) уместо у том приморском градићу правити у Риселсхајму, у Немачкој. У Британији би и даље требало да се производи само Vauxhall Астра (са "десним" воланом), намењена купцима на Острву

Један од разлога за пресељење производње у Немачку је то што на лето у Риселсхајму престаје да се израђује Опел Зафира Тоурер, па ће ова фабрика остати само на једном моделу – Инсигнији, и вишком производних капацитета.

Opel Insignia
Опел Инсигниа / Извор: Србија Данас

Иако ПСА још није званично донео одлуку где ће се склапати следећа Астра, немачки медији пишу да је избор већ окончан и да је пресељење у Риселсхајм "готова ствар".

Прама овим наводима, ПСА разматра две опције. Према једној, 75% производње нове генерације и даље би се одвијало у Британији, док би се 25% Астри склапало у Риселсхајму.

Друга опција је да се 75% возила прави у Немачкој а само 25% у Елсмиру, где би се производила само варијанта са воланом на десној страни.

Немачки извор тврди да је ПСА склонији да се одлучи за другу опцију, а један од разлога да она превагне је и Брегзит, односно пословни ризик који излазак Велике Британије из ЕУ носи са саобом.

Да ће се тако нешто заиста и догодити, потврђује и недавно обећање директора компаније Опел који је представницима синдиката фабрике у Риселсхајму казао да ће након укидања Зафире ипак обезбедити производњу још једног модела у том погону.

Иначе, актуелна Астра К осим у Британији склапа се и у фабрици у Пољској.