ОПРЕЗ: Ево зашто је опасан "аквапланинг", један од главних криваца за саобраћајке по КИШИ
Веома је опасно...
Опасност од губитка контакта точкова са мокром подлогом је нешто о чему возачи не размишљају превише.
Након периода који су обележили суво време и готово пролећне температуре, први зимски дани донели су обилне кишне падавине у већем делу земље. Услови за вожњу драстично су се променили, па је потребно прилагодити се новим околностима.
Приликом обилних падавина, кад се већа количина воде дуже задржава на асфалту, гуме нису у могућности да је потпуно истисну, тако да точкови више немају добар контакт са подлогом. У таквим ситуацијама подлога по којој се вози може имати карактеристике сличне путу који је под снегом или ледом.

БАХАТО БАЦАЊЕ ПАРА: Није му се допао ауто па га ПУСТИО са 300 метара! Тек да видите шта је од њега ОСТАЛО

КРАЈ ПУТА: Порше се опростио од популарног модела 911
Контрола над возилом лако се губи, а што је брзина кретања већа, изгледи да дође до саобраћајне незгоде расту.
Током јаке или дуготрајне кише делови пута који боље одводе воду не делују опасно за вожњу. Возач се тада опусти и заборави на опрезност. Међутим, када такво возило које се креће неприлагођеном брзином изненада наиђе на асфалт на коме се вода задржава, јавља се опасност од аквапланинга, односно смањења или губитка контакта гума са подлогом.
До аквапланинга долази кад се између површине пута и пнеуматика створи слој воде, дебљине најмање 2,5 милиметара. Знаци "пливања" су брже окретање погонских точкова, гласнији мотор, односно брзо повећање броја обртаја, "лак" и неефикасан волан и заношење задњег дела возила.
Важно је да останете прибрани
Кад дође до аквапланинга никако не реагујте панично, већ останите мирни и избегавајте силовит притисак на педалу кочнице. Полако попустите педалу гаса, обруч волана задржите у положају пре "пливања" и пратите понашање аутомобила.
Када при смањеној брзини точкови опет буду пријањали, поново преузмите контролу над возилом.
Јака киша доводи и до других проблема у вожњи, као што је смањена видљивост. Често је због обилних падавина немогуће уклонити сву воду са ветробранског стакла, без обзира што сте брисаче укључили на највећу брзину.
У таквим случајевим треба смањити брзину кретања, водити рачуна о одстојању у односу на возило које се креће испред.
Киша и повећана влажност ваздуха доводе и до магљења унутрашњих стаклених површина у аутомобилу. Захваљујући клима-уређајима, аутомобили углавном брзо излазе на крај са тим проблемом. Ипак, потребно је сачекати извесно време пре започињања вожње док се сва стакла не одмагле.
У томе ће вам помоћи и команде за брзо одмагљивање ветробрана и задњег стакла. Ако вам се баш жури, употребите обичну суву крпу, али водите рачуна да буде чиста - у супротном, само ћете измастити стакла.
