Ово је најчешћи проблем дизелаша зими, ево зашто се јавља и на шта све утиче
Некада су возачи дизелаша због тога зими у резервоаре доливали мале количине бензина, а камионџије палиле ватру испод мотора...
Возачи дизелаша раније су зими прибегавали различитим методама, па су некада у резервоаре доливали и мале количине бензина. То у данашње време није добра идеја зато што су савремени дизел мотори прецизни "као швајцарски сат", па друго гориво може да доведе до скупих кварова.
Зашто се код дизел мотора на ниским температурама јављају проблеми?
Дизел гориво садржи парафин који помаже бољем подмазивању и сагоревању у мотору. Кад спољна температура значајно опадне, парафин почиње да ствара кристале. То ствара проблем код убризгавања, пошто ће се кристали заглавити у филтеру за гориво.
А уколико и прођу ту "прву блокаду", наставиће свој "напад" на остатак прецизних делова система за убризгавање горива па може доћи до запушавања црева, пумпе и бризгаљки.
Због тога произвођачи у дизел гориво додају посебне адитиве који спречавају накупљање парафинских кристала, пише ХАК ревија. Дизел помешан са овима адитивима требало би да обезбеди несметан рад мотора чак и када температура падне и до -20 степени Целзијуса.