Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ОВО ЈЕ САДА ПРОШЛОСТ: Некада су власници сами одржавали аутомобиле, а ево шта сада НИКАКО не смете

26.12.2019. 13:18
Пише:
Србија Данас/Телеграф
Automehaničar
Аутомеханичар / Извор: Профимедиа

Није за шалу...

А ако желите да промените обичну сијалицу предњег фара, неретко ћете морати да посегнете за упутством за употребу, наоружате се стрпљењем и уклоните неколико делова пре него што до ње дођете.

Tehnički pregled
Технички преглед / Извор: Профимедиа

Изгледа да су дани када су наши очеви, рођаци и комшије из хобија одржавали своје аутомобиле одбројани. Савремни аутомобили су непробојне тврђаве скупе електронске опреме, па један погрешан потез може да изазове домино ефект догађаја од којих ће сваки представљати још по једну додатну ставку на рачуну код мајстора.

Волво представио в60 cross country (ВИДЕО)

Волво представио в60 cross country (ВИДЕО)

БАХАТО БАЦАЊЕ ПАРА: Није му се допао ауто па га ПУСТИО са 300 метара! Тек да видите шта је од њега ОСТАЛО

БАХАТО БАЦАЊЕ ПАРА: Није му се допао ауто па га ПУСТИО са 300 метара! Тек да видите шта је од њега ОСТАЛО

КРАЈ ПУТА: Порше се опростио од популарног модела 911

КРАЈ ПУТА: Порше се опростио од популарног модела 911

Шта, уствари, заиста можемо сами данас да урадимо на свом аутомобилу?

Ако је ваш љубимац опремљен ксенонским светлима, она раде под напоном од чак 20.000 волти па је чепркање по њима опасно.

Чак и промена акумулатора код неких аутомобила може за резултат да има потребу за репрограмирањем прозора и електронског даљинског кључа, без кога је покретање мотора немогуће.

А ако желите да промените обичну сијалицу предњег фара, неретко ћете морати да посегнете за упутством за употребу, наоружате се стрпљењем и уклоните неколико делова пре него што до ње дођете.

Циљ свега тога је да вас демотивише и натера да сервисима обезбедите додатни посао. Последња директива ЕУ наглашава да промена сијалица не сме да буде компликована. То је, међутим, сива зона - јер, шта то значи "не сме да буде".

Оно што на данашњим аутомобилима можете да промените су филтери за ваздух, ентеријер и филтер за уље. Можете и да додате уље, антифриз и течност за прање стакала.

Али, чак ни са променом гума ствари нису тако једноставне.

Ако су гуме опремљене пасивним системом за надгледање притиска (који мери брзину окретања точкова преко АБС система), онда можете сами да се бавите њиховом заменом. Међутим, ако су у точкове уграђено активни системи (посебни сензори у свакој гуми), после промене гума у сопстеној режији врло је вероватно да ће они престати да раде.