ОВО СИГУРНО НЕ ЗНАТЕ: чему служи гумена трака на задњем делу возила?
Да би ове траке биле (минимално) корисне, морају бити причвршћене за метални део тела и додиривати тло.
Један од чешћих призора из наше прошлости је гумена трака која виси са задњег дела аутомобила и додирује тло. Знате ли чему она служи? Циљ јој је био отпуштати статички електрицитет са возила, који би настао кретањем, а потенцијално је опасан.

ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ НА ПРИТИСАК У ГУМАМА: Колико се може смањити радни век гума ако нису довољно напумпане?

НА АУТОМОБИЛУ НАШЛИ ЗАНИМЉИВУ ПОРУКУ: Ево шта је дочекало хрватске туристе у Крушевцу

НЕЋЕТЕ ВЕРОВАТИ КАКО ИЗГЛЕДА: У најави Мерцедес Baby Г Класа (ВИДЕО)
Јесу ли биле делотворне? Не, нису! Још осамдесетих година прошлог века организација којој је назив Енглески трговачки стандарди прогласила је ову направу бескорисном, односно објашњено је да су гуме аутомобила 10 милиона пута делотворније у отпуштању статичког електрицитета возила у земљу.
Да би те тракице биле (минимално) корисне морају се учвршћивати на метални део каросерије и додиривати тло, али овај посао ионако много боље раде гуме возила.
Статички електрицитет много је већи проблем на авионима који се крећу великом брзином. Због тога су на рубовима крила постављене шипкице од карбонских влакана које скупљају електрицитет и апсорбују га у атмосферу.