ПОЧЕЛА ПРИМЕНА У ПРАКСИ: Са 18 можете полагати за Ц, а са 21 за Д категорију!
Због мањка возача...
Због мањка возача камиона и аутобуса у нашој земљи, прошле године у септембру је изменама Закона о безбедности саобраћаја омогућено да возачи који имају дозволу за Б категорију или пробну возачку дозволу за Б категорију:
БЕЗ ЊЕГА НИШТА НЕ БИ БИЛО ИСТО: Преминуо легендарни дизајнер Марчело Гандини
ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Зашто БРЗИНОМЕРИ имају много веће МАКСИМАЛНЕ БРЗИНЕ него што аутомобили могу постићи?
ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ ОВУ ТАЈНУ ФУНКЦИЈУ: Да ли сте некада покушали два пута да притиснете дугме за откључавање аута?
- полажу за Ц категорију са 18 година
- полажу за Д категорију са 21 годином
- полажу директно за Д категорију без обавезе поседовања Ц категорије
Међутим, ове измене нису могле да буду примењене у пракси све док се не измене још неки прописи, а међу њима и Правилник о теоријској и практичној обуци кандидата за возаче.
Овај Правилник је сада коначно измењен, тако да од 9. марта ауто-школе могу да уписују кандидате који желе по новим условима да стекну возачку дозволу за вожњу камиона или аутобуса.
Ограничења
Нова правила ипак доносе и нека ограничења:
- они који полажу пре законског рока (21 година за Ц и 24 за Д категорију), за ту категорију морају пре вађења возачке дозволе да положе и за ЦПЦ
- они који овако добију дозволу пре стицања година старости из законског рока за ту категорију могу да возе само у Србији
Битно је напоменути да обавеза полагања за ЦПЦ не важи за ученике средњих школа који завршавају смер возача моторних возила.
Да ли почиње навала у ауто-школе?
Како каже Младен Рашета, секретар Привредне коморе ауто-школа Србије: „Тренутно је појачан упис оваквих кандидата, али не онако како се најављивало, јер трошкови оваквог начина стицања дозволе нису мали, па је потребно време да се скупи новац за полагање у у ауто-школи и у ЦПЦ центрима.
Такође, због грешке у МУП-овом софтверу за оспособљавање кандидата, кандидати који поред пробне возачке Б категорије имају и још неку категорију, на пример А1, не могу да се упишу за Ц категорију. Надамо се да ће овај квар ускоро бити уклоњен“.
Хоће ли ово заиста решити проблем мањка возача?
„Измене услова за добијање дозвола за Ц и Д категорију урађене су из намере да послодавци у Србији што пре добију нове возаче, јер је ова професија у дефициту у нашој држави. Већ смо причали о томе да искусни возачи одлазе у иностранство да раде овај посао јер је плата тамо доста виша него код нас. На овај начин превозници добијају возаче и за њих су сигурни да неће отићи док не стекну потребан број година. Време ће показати да ли је ова одлука била добра и безбедна за све учеснике у саобраћају“, додаје Младен Рашета.