Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ПРОДАЈУ СЕ И ВИШЕ НЕГО ШТО ВРЕДЕ: Ове марке аутомобила су ЗАМКА, обратите пажњу приликом куповине ПОЛОВЊАКА

11.02.2024. 15:58
Пише:
Србија Данас/ espreso.co.rs
polovni automobil
половни аутомобил / Извор: Профимедиа

Враћање километраже може значајно утицати на вредност аутомобила, а одређене марке аутомобила и годишта долазе с израженим финансијским губицима.

Половни аутомобили с измењеном километражом у просеку се продају за невероватних 21 посто више. Последње истраживање открило је да аутомобил с враћеном километражом може коштати и 21 посто више од његове праве вредности. То значи да многи и хрватски купци претплаћују возило, несвесни да су постали жртва превараната.

УПАЛИЛА ВАМ СЕ РЕЗЕРВА? Ево још колико километара можете да пређетеkontrolna tabla automobila

УПАЛИЛА ВАМ СЕ РЕЗЕРВА? Ево још колико километара можете да пређете

КОЛОНЕ НА ГРАНИЦАМА: На Батровцима чекања и до 8 сати!Granični prelaz Å id-Tovarnik

КОЛОНЕ НА ГРАНИЦАМА: На Батровцима чекања и до 8 сати!

ЈАКО ЈЕ БИТНО ДА ЗНАТЕ: Ако планирате да продате ПОЛОВЊАКА, ово може бити пресудноautomobili

ЈАКО ЈЕ БИТНО ДА ЗНАТЕ: Ако планирате да продате ПОЛОВЊАКА, ово може бити пресудно

Возачи логично преферирају аутомобиле с мањом километражом, очекујући да ће бити у бољем стању и да неће захтевати велике поправке. Уосталом, тешко је и касније пронаћи купца за аутомобил с великом километражом, осим ако је цена знатно нижа. Због тога преваранти враћају километражу аутомобила, чиме вештачки надувавају његову цену и остварују више профита.

Половни аутомобили с измењеном километражом у просеку се продају за невероватних 21 посто више. То значи да хрватски возачи могу платити и за петину више него што возило заправо вреди, и тако губе хиљаде евра, показује најновије истраживање царВертицала.

Најгора је ситуација у Уједињеном Краљевству (29 посто), Италији (29 посто) и Литванији (25 посто), где је просечни пораст ових вредност највећи међу 15 испитаних земаља.

Украјина (17 посто), Пољска (19 посто) и Румунија (20 посто) налазе се на другој страни спектра. Али, то су и даље високи бројеви који указују на то да ове праксе можда неће тако скоро изгубити своју популарност.

Новији аутомобил носе већи губитак

Када је у питању враћање километара, старост аутомобила уско је повезана с потенцијалним финансијским последицама по купца. Вреди напоменути да оваква обмана, у случају 15-годишњег аутомобила с враћеном километражом, може повећати вредност возила за просечно 27 посто.

Конкретно, за сваких 100.000 скинутих километара, купац може несвесно преплатити приближно 2.000 евра. Дакле, ако бројач километара показује 200.000 километара уместо стварних 400.000, то потенцијално може значити да ће купац за такво возило дати и до 4.000 евра више.

Иако се ово повећање цене може чинити драстичним за аутомобил из 2008. године, ваља имати на уму да се ове вредности израчунавају на платформи царВертицал, чији корисници обично више проверавају луксузна возила, а мање аутомобиле средње класе.

- Што је скупљи аутомобил с враћеном километражом, то ће купац на крају изгубити више новца. То наглашава важност провере историје пре куповине возила. Иначе би могло бити прекасно, а поврат новца од продавача може бити компликован -, каже Матас Бузелис, стручњак за аутомобиле и водитељ комуникација при царВертицалу.

Неке марке носе већи ризик

Различите марке аутомобила другачије реагују на враћање километраже: пораст цене може се кретати од 15 посто за Мазду и Дациу, и до 27 посто за возила Ланд Ровер.

Возачи би могли потрошити и до 2.000 евра више за сваких 100.000 враћених километара при куповини аутомобила марке Dacia. Међутим, друге марке могу донети још веће финансијске губитке.

Купци Renaulta могу изгубити и до 2.300 евра на сваких враћених 100.000 километара, купци Опела – 2.200 еура, а купци Шкоде – 4.200 евра. Сваких 100.000 враћених километара највише ће коштати купце немачких возила: Аудија (6.000 евра), Volkswagena (4.500 еура), BMW-a (7.000 евра) и Мерцедес-Бенза (10.600 евра).

Враћање километраже може значајно утицати на вредност аутомобила, а одређене марке аутомобила и годишта долазе с израженим финансијским губицима. За купце у Хрватској и шире, спровођење темељне провере историје остаје виталан корак у заштити од потенцијално скупих грешака.

 

 

}