Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

КО ЋЕ СЕ УСУДИТИ ДА ГА ВОЗИ? Продаје се ПОРШЕ Пабла Ескобара - детаљи су запањујући (ФОТО)

13.03.2021. 08:02
Пише:
Србија Данас
Pablo Eskobar
Пабло Ескобар / Извор: Профимедиа

Тркачки Porsche 911 Carrera РСР 3.0 из 1974., некада у власништву колумбијског наркобоса Пабла Ескобара, појавио се на тржишту с ценом од 2,2 милиона америчких долара.

Овај култни Porsche је дизајниран и направљен за америчко такмичење ИРОЦ (Интернатионал Раце оф Champions) 1974. године, где га је возио некадашњи возач Формуле 1 Емерсон Фитипалди.

Како пише Јутарњи.хр, након завршетка те серије за коју је било направљено само 15 примерака, Фитипалдијев болид је купио Роџер Пенске, амерички предузетник у професионалним ауто-тркама и сам некада тркач те власник тима попут Теам Пенске, ЂР Теам Пенске...

Ауто који се сада продаје, међутим, крајем 1970-их је некако завршио у Колумбији у власништву ноторног колумбијског наркобоса Пабла Ескобара.

Многи то можда не знају, али Пабло Ескобар је учествовао на многим тркама аутомобила. Тако је "цапо" рецимо учестовао на популарном колумбијском Цопа Renaultu 4 купу где је након шест трка чак ухватио друго место.

Аутомобил којим се често тркао је био и конкретни Porsche 911 РСР из 1974. године, али који је прерађен у "Слантносе" варијанту у стилу Porschea 935, с карактеристичним бојама "Мартини рацинг". Porsche 911 РСР 3.0 1974. за наркобоса је био посебно преправљен у "слантносе" варијанту у бојама Мартини рацинг.

Овај аутомобил занимљиве историје и још занимљивијег власника сада продаје трговац Атлантис Мотор Гроуп с Флориде (САД). Култни 911 РСР 3.0 је након Ескобарове смрти 1993. године стајао у једном складишту а затим је 2000-их враћен у САД где је био професионално рестауриран и враћен у беспрекорно стање - у изворни облик Fitipaldijevew тркачке машине укључујући ИРОЦ "ливреју". Уз ауто долази оригинална документација Volkswagena УСА, Пенске Продуцтионса и North Лаке Porschea.

Тркачки ваздухом хлађени 3,0 литарски boxer у 911 РСР 3.0 варијанти из 1974. је постизао 321 КС и коштао је дупло у односу на најснажнији серијски Porsche 911 2.7 РС тог времена. То је био озбиљан такмичарски модел и болид који је доминирао у ГТ категорији те побеђивао на тркама широм света. Од када је аутомобил рестауриран до данас је прешао тек 362 километра.