Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Потрошња горива расте када причате телефоном и шаљете поруке током вожње

20.10.2021. 13:08
Пише:
Србија Данас/Телеграф
 mobilni telefon za volanom
мобилни телефон за воланом / Извор: Профимедиа

А свака употреба мобилног телефона за воланом удвостручује вероватноћу да ћете починити грешке у вожњи или имати незгоду

Истраживање, које је предводила шпанска осигуравајућа кућа Мапфре, дошло је до закључка да позив паметним телефоном у вожњи смањује пажњу возача за 36 одсто.

Тај проценат се повећава на 40 одсто када је комуникација стресна. Ако возач чита и одговара на, на пример, WhatsApp поруке, његов губитак пажње износи чак 53 одсто.

Мапфре је, у сарадњи са Адхара истраживањима и Институтом за одрживу мобилности, 24 особе (мушкарци и жене, млади и стари возачи, одморни и уморни) у симулатору провео кроз три припремљена сценарија: нормалан разговор, стресан разговор и поруке.

Као главни резултат, утврђено је да свака употреба мобилног телефона удвостручује вероватноћу да ће починити грешке у вожњи или имати несрећу - и то озбиљне грешке као што су скретање са пута, судара са другим возилом или ударања пешака. Возач који вози сам у просеку направи 33,7 грешака на сат током разговора мобилним телефоном.

 mobilni telefon za volanom
мобилни телефон за воланом / Извор: Профимедиа

Пажња у случају уморних возача је смањена за 52,5 одсто, што је скоро једнако значајно као и она која одговара коришћењу WhatsAppa, преноси ревијаХАК. Ако се обе околности споје, поспаност плус слање порука, пажња пада за 66,7 одсто.

Употреба паметних телефона утиче на начин вожње, а студија компаније Мапфре је открила и већу потрошњу горива приликом упућивања позива или слања порука. Повећање потрошње горива од 9,5 одсто, мотивисано је напланираним убрзањем, кочењем и погрешном употребом мењача.