Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

ПРЕЛАЗАК СА СУС МОТОРА НА БАТЕРИЈЕ: Шта је највећа препрека за Европу?

17.11.2023. 10:19
Пише:
Србија Данас/ Б92
auspuh
ауспух / Извор: Профимедиа

Алтернативна горива замениће тренутна.

Зупчаници историје никога не чекају. Глобални прелазак са СУС мотора на електрична возила је неминовност, али овај процес не може се догодити преко ноћи, и постоји низ услова који се морају претходно испунити. Европа је у неким деловима транзиције далеко одмакла, док је, код неких других, трновит пут и даље пред Старим континентом.

НЕВЕРОВАТНО: Ово је аутомобил који највише ГУБИ НА ВРЕДНОСТИ - нећете ни претпоставити О КОМ МОДЕЛУ је речautomobili

НЕВЕРОВАТНО: Ово је аутомобил који највише ГУБИ НА ВРЕДНОСТИ - нећете ни претпоставити О КОМ МОДЕЛУ је реч

"УБИЦА" ТЕСЛЕ? Први Huawei на 4 точка има домет до 800 км (ВИДЕО)huawei

"УБИЦА" ТЕСЛЕ? Први Huawei на 4 точка има домет до 800 км (ВИДЕО)

ЗАБРИЊАВАЈУЋЕ: Сваком двадесетом половњаку враћена километража, а више од трећине оштећеноkilometraža

ЗАБРИЊАВАЈУЋЕ: Сваком двадесетом половњаку враћена километража, а више од трећине оштећено

- Када је у питању технологија, ту су изазови савладани. Дакле, постоје технологија и неопходни материјали, али велики изазов видим у инфраструктури - рекао је за B92.net Томас Шојхер, директор за инструментализацију и тест системе у аустријском технолошком гиганту АВЛ.

- Под овим чак не подразумевам ни примарну инфраструктуру, јер постоји довољно енергије, већ се ради о томе да се струја доведе тамо где је неопходна. Постојећа инфраструктура није довољно поуздана, кад говоримо о јавно доступним пуњачима - додао је Шојхер, који је био један од говорника другог дана симпозијума "Emobility" (шта су нам стручњаци рекли првог дана можете прочитати овде).

Према његовим речима, добар пример мреже која функционише је Тесла, уз висок ниво поузданости и доступности, док су јавни пуњачи су и даље проблем.

На питање колико је Европа далеко од неопходног нивоа инфраструктуре како би се наставио прелазак са СУС мотора на електрична возила, Шојхер каже да то у великој мери зависи од акција које предузимају владе различитих земаља.

- Потребно је да владе то финансирају, јер није увек у пословном интересу инвеститора да улажу у јавне пуњаче. То је скупо, а људи ће их користити само ако морају, иначе ће пунити аутомобиле код куће - истиче Шојхер.

Ово је нарочито важно, додаје, када су у питању брзи пуњачи које људи користе када треба да пређу веће удаљености, што свакако не спада у свакодневно коришћење аутомобила.

Према Шојхеровим речима, оно што подразумева прелазак са СУС мотора на "струјаше", јесте много више од самих технологија. Овде би требало да се примене нова решења за читав низ ставки у систему.

Ту, како је објаснио, подразумевамо нов погонски систем, затим осовину која му је прилагођена, батерију, хемијска решења, и на крају, оно што је већ истакао као веома важно, довољно енергената и прилагођену инфраструктуру.

У предвиђањима АВЛ-а, алтернативна горива замениће тренутна, а различитим типовима превоза одговарају и различита решења. Нас је посебно заинтересовао део који се тиче погона на водоник код великих камиона, или чак авиона или бродова - једном речју, код оних превозних средстава за које је неопходна већа количина струје него за путничке аутомобиле.

- Технологију смо већ достигли - могуће је да се сагорева водоник у моторима са унутрашњим сагоревањем. Ипак, као и у претходном случају, највећу препреку тренутно представља инфраструктура - истиче Шојхер за B92.net.

Ипак, када је будућност путничких аутомобила, Шојхер нема дилему.

- Решење за нијх је вожња на батерије, како са данашње тачке гледишта, тако и у догледној будућности - закључио је саговорник B92.net.