ПРОБЛЕМИ СА ЕЛЕКТРИФИКАЦИЈОМ: Највећа европска фабрика електричних аутомобила отпушта раднике
Није продужио уговор за 269 радника.
Нови удари за немачку ауто-индустрију. Некада највећи светски произвођач и још увек највећи европски произвођач суочава се са великим проблемима у процесу електрификације. Погађате, реч је о Фолксвагену, који је последњих година уложио милијарде евра у област електромобилности.
УПОЗОРЕЊЕ ВОЗАЧИМА: Обратите пажњу коме позајмљујете ауто, од данас ступају на снагу нова правила
ПОРАСТ ЦЕНА: Регистрација аутомобила скупља за оволико
МУП УПОЗОРАВА! Већина аутомобила у Београду је украдена на овај начин, ево како да се заштитите
Међутим, упркос огромној реорганизацији и још већим инвестицијама и модернизацији погона, Volkswagen је под притиском јефтиније кинеске конкуренције. Само два месеца након што је смањен интензитет производње у фабрици у Емдену, Volkswagen се суочава са новим проблемима. Сада је у питању супермодерна фабрика у Цвикауу, где се производе Volkswagenovi ИД модели, као и електрични модели других марки Volkswagena, попут Аудијевих модела е-трон и Цупре. Немачки медији јављају да Volkswagen озбиљно размишља о отпуштању.
Тако AutomobilWoche најављује отпуштање као једино могуће решење. Под притиском конкуренције, посебно Тесле и све већег броја кинеских модела, уз постојећу инфлацију и смањене државне субвенције, домаћи произвођачи све теже излазе на крај и због смањене тражње успоравају производњу. На пример, због смањења субвенција, драстично је опао број поруџбина из области продаје возних паркова, који су чинили 70 одсто продаје модела Volkswagen ИД.
И премијер Саксоније Михаел Кречмер био је врло јасан. Како преноси немачки Билд, он је рекао: - У наредних неколико дана, можда чак и сати, чућемо несрећне вести. Били смо поносни на оно што се дешава у Саксонији по питању електромобилности Volkswagena. На крају, то неће бити тако успешно. Многи људи више неће моћи да раде тамо, бар привремено.
Лошу вест је потврдио и Ауто њуз, који преноси потврду Volkswagena да није продужио уговор за 269 радника.
- Фолксваген остаје 100 одсто сигуран на путу ка електромобилности... Међутим, у светлу тренутних тржишних услова, не можемо да продужимо 269 уговора који ће истећи убрзо након 12 месеци - рекао је портпарол компаније у четвртак.
Подсетимо, Volkswagen је у модернизацију фабрике и адаптацију за електричне моделе уложио невероватних 1,2 милијарде евра, а посао је завршен за рекордне две године. Годишњи капацитет фабрике са 10.700 запослених је 300.000 аутомобила.