Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ПРОБЛЕМИ СА ЕЛЕКТРИФИКАЦИЈОМ: Највећа европска фабрика електричних аутомобила отпушта раднике

15.09.2023. 21:10
Пише:
Србија Данас/ Index хр
Fabrika automobila
Фабрика аутомобила / Извор: Профимедиа/илустрација

Није продужио уговор за 269 радника.

Нови удари за немачку ауто-индустрију. Некада највећи светски произвођач и још увек највећи европски произвођач суочава се са великим проблемима у процесу електрификације. Погађате, реч је о Фолксвагену, који је последњих година уложио милијарде евра у област електромобилности.

УПОЗОРЕЊЕ ВОЗАЧИМА: Обратите пажњу коме позајмљујете ауто, од данас ступају на снагу нова правила

УПОЗОРЕЊЕ ВОЗАЧИМА: Обратите пажњу коме позајмљујете ауто, од данас ступају на снагу нова правила

ПОРАСТ ЦЕНА: Регистрација аутомобила скупља за оволико

ПОРАСТ ЦЕНА: Регистрација аутомобила скупља за оволико

МУП УПОЗОРАВА! Већина аутомобила у Београду је украдена на овај начин, ево како да се заштитите

МУП УПОЗОРАВА! Већина аутомобила у Београду је украдена на овај начин, ево како да се заштитите

Међутим, упркос огромној реорганизацији и још већим инвестицијама и модернизацији погона, Volkswagen је под притиском јефтиније кинеске конкуренције. Само два месеца након што је смањен интензитет производње у фабрици у Емдену, Volkswagen се суочава са новим проблемима. Сада је у питању супермодерна фабрика у Цвикауу, где се производе Volkswagenovi ИД модели, као и електрични модели других марки Volkswagena, попут Аудијевих модела е-трон и Цупре. Немачки медији јављају да Volkswagen озбиљно размишља о отпуштању.

Тако AutomobilWoche најављује отпуштање као једино могуће решење. Под притиском конкуренције, посебно Тесле и све већег броја кинеских модела, уз постојећу инфлацију и смањене државне субвенције, домаћи произвођачи све теже излазе на крај и због смањене тражње успоравају производњу. На пример, због смањења субвенција, драстично је опао број поруџбина из области продаје возних паркова, који су чинили 70 одсто продаје модела Volkswagen ИД.

И премијер Саксоније Михаел Кречмер био је врло јасан. Како преноси немачки Билд, он је рекао: - У наредних неколико дана, можда чак и сати, чућемо несрећне вести. Били смо поносни на оно што се дешава у Саксонији по питању електромобилности Volkswagena. На крају, то неће бити тако успешно. Многи људи више неће моћи да раде тамо, бар привремено.

Лошу вест је потврдио и Ауто њуз, који преноси потврду Volkswagena да није продужио уговор за 269 радника.

- Фолксваген остаје 100 одсто сигуран на путу ка електромобилности... Међутим, у светлу тренутних тржишних услова, не можемо да продужимо 269 уговора који ће истећи убрзо након 12 месеци - рекао је портпарол компаније у четвртак.

Подсетимо, Volkswagen је у модернизацију фабрике и адаптацију за електричне моделе уложио невероватних 1,2 милијарде евра, а посао је завршен за рекордне две године. Годишњи капацитет фабрике са 10.700 запослених је 300.000 аутомобила.