ПРОДУЖИТЕ ВЕК БАТЕРИЈАМА НА ЕЛЕКТРИЧНИМ АУТОМОБИЛИМА: Ево како да вам трају дуже
Није само људски фактор у питању.
Очување батерије након хиљада циклуса пуњења кључно је у електричним аутомобилима, али то није искључива одговорност власника када је у питању пуњење батерије.

Мцларен Ф1: Ово је први ЕКСКЛУЗИВНИ аутомобил МЛАДОГ Елона Маска (ФОТО ВИДЕО)

НОВА ГЕНЕРАЦИЈА МОДЕЛА 3008: Peugeot је направио ЦЕНТРАЛНИ ГРЕБЕН какав још нисте видели(ВИДЕО)
Процес брзог пуњења је одговоран за пренос енергије брзином која је између два и три пута већа од брзине којом се струја преноси у супротном смеру од батерије до електромотора, тако да је заштита батерије такође одговорност произвођача ове компоненте.
Огромна већина електричних брендова све више примењује системе за течно хлађење како би одржала оптималну температуру у брзом и ултра брзом процесу пуњења, тако да ћелије не буду оштећене. Чак и тако, постоје ризици да се појаве аномалије у виду губитка капацитета и, самим тим, смањења аутономије. Произвођачи знају да је ово питање кључно за одржавање корисног века трајања и максималну стабилност у случају ризика од пожара, одлучујући се за софистицираније системе хлађења, као што је потапање.
Овај систем се састоји од потапања батерија у расхладну течност како би се одржала њихова оптимална радна температура, избегавајући прегревање. На пример, током брзог пуњења, а што су немачки стручњаци са Института Фројденберг показали заједно са техником заптивања батерија, нешто због чега је Тесла недавно био критикован, истичући да спречава поправку батерије.
Међутим, истраживања показују да заптивање полимерним материјалима побољшава хлађење батерије, будући да је не само савршен електрични изолатор, већ је и способан да расипа топлоту, иако ови полимери морају имати иста хемијска својства као и мазива која се користе у хлађењу батерије.
Ова занимљива технологија још није спремна за имплементацију у масовну производњу, јер иако су физичка својства доживотне заптивке већ позната и да ће спречити цурење течности и улазак влаге, постоје и друге замке које треба решити. На пример, познавање тачака хлађења батерија узимајући у обзир њихову тежину и запремину, као и области у којима су такође веће вибрације и бука. Фројденберг за сада није изнео детаље о повећању аутономије или смањењу потрошње енергије, али нема сумње да ово решење отвара нова врата ефикасности електричних возила.
