ИСТОРИЈСКИ ТРЕНУТАК: Први индуктивни пут који пуни електрична возила током вожње (ВИДЕО)
Испитују се могуће дугорочне могућности за интеграцију ове технологије у јавном превозу.
Већ смо видели сличне покушаје у неким европским земљама, а сада је Детроит, познат и као Мотор Сити, постао "полигон за тестирање" првог индуктивног (бежичног) пута у Северној Америци који може бежично да пуни електрична возила док се крећу. Део 14. улице од 400 метара оивичен је технолошки напредним коловозом, што је почетак нечег великог планираног за електрични транспорт у будућности.
ПАО ЈЕ СНЕГ И НЕ МОЖЕТЕ ДА СЕ ПОКРЕНЕТЕ СА ПАРКИНГА? Ево решења приликом шлајфовања гума
ВЕРОВАТНО НЕ ЗНАТЕ НА ШТА УПОЗОРАВА: Обратите пажњу на овај саобраћајни знак, ево шта означава
ОДУШЕВИЋЕТЕ СЕ НОВИМ ИЗГЛЕДОМ: Супра концепт какав нисте очекивали (ВИДЕО)
Импрегнирана бакарним жицама обложеним гумом, 14. улица омогућава индуктивно пуњење електричних возила у пролазу. Ова иновативна технологија, коју је инсталирала израелска компанија Елецтреон, може не само да помогне у смањењу капацитета батерија електричних возила, већ и да смањи њихов утицај на инфраструктуру.
Иако се тренутно приватна електрична возила не могу пунити на овом путу без посебног пријемника, недавна јавна демонстрација технологије показала је да се посебно модификовани електрични комби Форд Е-Трансит могао брзо пунити брзином од 16 kW док се кретао путем 14 км/х. Извршни директор Мичиган Централа, Џошуа Сирефман, истиче да, иако ово можда делује као мали корак, представља огроман искорак у електричном превозу.
- Импликације су заиста запањујуће - додаје Сирефман.
Директор Одељења за транспорт Мичигена Бред Виферих назвао је пројекат револуционарним, који је истакао да је ово "одскочна даска" за учење о имплементацији технологије са могућностима за будуће ширење. Изградња ове деонице 14. улице коштала је државу 1,9 милиона долара, док су Елецтреон и његови партнери уложили 4 милиона долара.
Стефан Тонгур, потпредседник пословног развоја компаније Елецтреон, обезбеђује да индуктивни путеви буду безбедни за све учеснике у саобраћају, укључујући друга возила и пешаке. Сваки калем је посебно повезан и пуни се само када преко њега пређе возило са сензором, док је подлога обичан асфалт.
У мају ове године, Елецтреон је тестирао Toyota РАВ4 Приме возило на индуктивном пуњењу, возећи више од 100 сати без заустављања. Возило, чија батерија од 18 кВх омогућава само 68 км према ЕПА, успешно је прешло импресивних 1.942 км захваљујући иновативном путу.
Радови на 14. улици у Детроиту ће се наставити до краја године, док Министарство саобраћаја Мериленда (МДОТ) планира опсежно тестирање система почетком 2024. Пројекат ће бити темељно проучен како би се идентификовале потенцијалне дугорочне могућности за интеграцију ове технологије у јавни превоз.