РАЗБИЈЕН МИТ: Нема разлога за бригу - Возачи електричних аутомобила били у ВЕЛИКОЈ ЗАБЛУДИ
Немачки ауто-клуб АДАЦ недавно је детаљно испитао електромагнетна поља у електричним аутомобилима.
Немачки ауто-клуб АДАЦ недавно је детаљно испитао електромагнетна поља у електричним аутомобилима и открио да су возачи и путници изложени веома ниским нивоима зрачења.
Нова студија управо је донела охрабрујуће вести за све који су се икада запитали да ли седење изнад масивног пакета батерија може неприметно "претворити човека у антену". Испоставља се да електрични аутомобили нису скривене коморе за зрачење, како их неки замишљају.
Заправо, резултати показују да електрични аутомобили нису ништа опаснији од било ког другог модерног возила, а у неким случајевима чак емитују мање електромагнетне активности него аутомобили са моторима са сагоревањем, пише ЦарСцоопс.
Шта су тестирали?
Студију је наручио немачки Савезни завод за заштиту од зрачења. Укључивала је тестирање једанаест електричних аутомобила, заједно са неколико хибрида и једним класичним моделом на бензин.
Инжењери из АДАЦ-а поставили су десет сонди у лутку на седишту и померали је кроз најмање две позиције седења док су аутомобили били у вожњи, као и током пуњења.
Желели су да знају колико јака магнетна поља могу бити у реалним условима и да ли се нека од њих приближавају праговима које научници сматрају ризичним.
Током тестирања на путу, тим је приметио неколико кратких скокова јачине магнетног поља током снажног убрзања и кочења или када би се активирале електричне компоненте.
Ови пикови, међутим, нису ништа необично у аутомобилу који се ослања на високонапонску електронику и електромоторе.
Шта показују бројке
Према АДАЦ-у, електрична поља и густине струје које би заправо могле настати у људском телу у тим условима остале су знатно испод препоручених граница.
Више вредности измерене су у простору за ноге, а не у близини главе. Другим речима, унутар кабине се не дешава ништа што би могло "узнемирити" ваше ћелије, нерве или пејсмејкер.
Једно изненађујуће откриће дошло је од функције коју многи користе без пуно размишљања. Грејана седишта стварају нека од најјачих електромагнетних очитавања, а то је важило не само за електричне аутомобиле, него и за плуг-ин хибриде и чак једини аутомобил са мотором са унутрашњим сагоревањем у студији.
Чак и тада, међутим, бројке су биле далеко од опасних.
Најприметније варијације дешавале су се у простору за ноге, у близини електричних погонских јединица и њихових каблова, док су глава и торзо једва регистровали било шта.
Да ли пуњење мења ситуацију?
Пуњење такође није правило велику разлику. АЦ пуњење стварало је јача очитавања око прикључка у тренутку када сесија започне, али су и ти нивои остали безбедно унутар свих смерница.
А упркос већем излазу снаге, ДЦ брзо пуњење производило је слабија поља него спорије АЦ пуњење.