Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Са моделом MX-30 Мазда започела нову еру

25.05.2020. 16:20
Пише:
Србија Данас / Б92
Bela mazda
Бела мазда / Извор: Профимедиа/илустрација

Занимљиво...

Јапански произвођач придружио се другим светским ауто-компанијама које већ имају у понуди електричне моделе.

Мазда је у четвртак у Хирошими покренула серијску производњу свог првог електричног модела, кросовера MX-30.

Овај аутомобил ускоро ће стићи у европске продајне салоне а његова цена у Немачкој стартује од 33.990 евра, што и није много за један овакав модел на струју, нарочито када се узме у обзир да се производи у Јапану.

Из BMW-a стиже страва дизелаш (ФОТО)

Из BMW-a стиже страва дизелаш (ФОТО)

МА, ШТА УРАДИ?! Шлеповао га на путу, а онда се догодио још већи малер (ВИДЕО)

МА, ШТА УРАДИ?! Шлеповао га на путу, а онда се догодио још већи малер (ВИДЕО)

ВЕЛИКА СРАМОТА ЗА АУТО ГИГАНТА Фолксваген на СТУБУ СРАМА због РАСИСТИЧКЕ РЕКЛАМЕ - упутили извињење

ВЕЛИКА СРАМОТА ЗА АУТО ГИГАНТА Фолксваген на СТУБУ СРАМА због РАСИСТИЧКЕ РЕКЛАМЕ - упутили извињење

Својим скраћени задњим вратима без кваке, која се отварају уназад, као и закошеним задњим стубовима, MX-30 подсећа на купе возило.

Са друге стране, повишена силуета и пластични заштитни додаци на праговима и луковима изнад точкова чине да овај електрични модел изгледа као типичан кросовер.

"Аутомобил са батеријом, а не батерија са точковима"

У Мазди истичу да MX-30 није попут других електричних аутомобила.

Наиме, јапански произвођач није ишао на то да возило има што већу аутономију, па је уградио релативно малу погонску батерију, што је смањило укупну тежину аутомобила, али и спустило цену, с обзиром да батерија у укупним трошковима производње електричног возила учествује са великим процентом.

MX-30 је опремљен литијум-јонском батеријом капацитета 35,5 kWh која омогућава да аутомобил пређе до 200 км пре него што возач буде морао да се заустави ради допуне батерије.

У Мазди сматрају да је то сасвим довољно, јер, према статистикама, европски возачи у просеку прелазе дневно 50-ак км, па аутомобил може да се пуни на свака 3-4 дана.

За допуну батерије до 80% капацитета на брзом пуњачу потребно је око 40 минута.

Иначе, Мазда је најавила да ће купцима којима аутономија од 200 км није довољна, од 2021. понудити и верзију са продуженим радијусом кретања. У тај аутомобил ће се уграђивати додатни мали ротациони бензински мотор који ће служити искључливо као генератор електричне енергије.

Када је реч о спецификацијама, електромотор који покреће овај аутомобил производи 145 КС (105 kW) и развија 265 Нм.

Мазда MX-30 у европске продајне салоне стиже на јесен, а књига наруџбина већ је отворена.