СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Тачкице на шоферпајбни нису ту као украс, ево чему служе
Имају дуплу намену.
На рубовима стакла у аутомобилима и аутобусима често можемо видети црну линију и изнад ње црне тачкице. Негде од 1950-их на овамо произвођачи аутомобила почели су користити лепак како би прозор био стабилан и то је било боље решење од металне подлоге. Лепак је био сигурнији, али ипак није било естетски задовољавајући.
СИГУРНО СТЕ СЕ ЗАПИТАЛИ: Колико дуго траје резерва горива на одређеним аутомобилима?
ОБАВЕЗНО ЈЕ ДА ЗНАТЕ: Да ли је удар грома опасан за електричне аутомобиле?
ОПРЕЗА НИКАД ДОСТА: Куповао половњака у немачкој преко огласа, па остао и без пара и без кола
Црна боја је заправо керамичка боја, а служи да сакрије лепак. Осим тога, боја је запечена што значи да је неуништива. Служи да држи прозор на месту и притом скрива лепак.
Што се тиче тачкица, оне су ту да изврше естетски угодан прелаз из дебелих црних линија у прозирност стакла. Тачке нису насумично постављене. Оне постају све ређе што су удаљеније од црне линије.
Такав узорак је естетски прихватљивији јер нема наглих прелаза. Међутим, чак ни тачкице нису само за украшавање. Њихова друга сврха, осим визуалног учинка, је контрола температуре. Како би се стакло приликом израде могло савити, загрева се.