Шта да радите када изгубите кључ од сигурносних шрафова за точкове?
Лако монтирају и скидају са точкова и представљају ефикасно средство за спречавање њихове крађе, али проблем настаје када изгубите или оштетите јединствени кључ којим се они зашрафљују и одшрафљују
Многи возачи користе сигурносне шрафове против крађе точкова. Омиљена мета лопова су точкови са алуминијумским фелнама скупљих аутомобила, што је и разлог због кога су и многи произвођачи почели да их нуде купцима својих модела као опцију или дају као стандардну опрему.
Било да сте их добили са аутомобилом или сами купили па поставили, принцип је исти. Четири шрафа за точкове долазе са посебним нестандардним кључем, јединим са којим могу да се зашрафе и одшрафе. Постављају су по један на сваки точак, уместо једог од стандардних шрафова.
Сигурносни шрафови се лако монтирају и скидају са точкова и представљају ефикасно средство за спречавање њихове крађе. Чак и подаци полиција више земаља света показују да је њихова употреба значајно смањила крађу точкова. Оно што, међутим, представља највећи проблем када су ови шрафови у питању је - шта да радите ако изгубите или оштетите јединствени кључ којим се они зашрафљују и одшрафљују.
Скидање безбедносних шрафова није немогуће, али се у неким случајевима не може обавити на једноставан начин. Углавном, у случају губитка кључа власнику аутомобила преостају три опције:
1. Наједноставније и најелегантије решење кад изгубите кључ је да од произвођача или продавца / дистрибутера наручите нови. За то вам је потребна оригинална шифра кључа на основу које може да се наручи други идентичан изгубљеном. Међутим, чак и ако немате шифру, није све изгубљено.
2. У већим вулканизерским радионцама требало би да постоји макар један мајстор који уме да скине сигурносне шрафове и без оригиналног кључа, односно користећи универзални кључ. Ови шрафови имају обрнути конусни навој који се у тренутку пуштања закључава у глави заврња. Метода којом се, у овом случају, точкови ослобађају сигурносних шрафова, претпостављате, подразумева примену силе, па када буду скинути на овај начин, шрафови постају неупотребљиви.
3. У неким ситуацијама (нисмо сигурни да ли ово функционше код нас), хитне сервисне службе и службе помоћи на путу могу да помогну возачу да реши овај проблем, ако им пошаље он телефоном пошаље слике својих штафова.
Највећи проблем са сигурносним шрафовима за точкове је то што произвођачи одређену јединствену шару или облик главе шрафа прве саму у одређеном коначном броју комбинација, а неке шаре се потом мењају. Било како било, иако може да представља разлог за нервозу, важно је знати да губљење кључа за сигурносне шрафове није нерешив проблем.