ШТА!? Италија остаје без масовне производње аутомобила! 1. јуна следи... ВЕЛИКИ РЕЗ!
Да ли је ово могуће?
Италијанска ауто-индустрија у свету је позната по егзотичним аутомобилима, али и магнетно привлачним градским аутомобилима. Ствари ће се ускоро итекако променити.
Први човјек ФЦА-е (Фиат Chrysler Аутомобилес), Серђо Маркионе, враћа се у Италију и наставља да у дело спроводи своју визију трансформације компаније. А она по свему судећи укључује гашење великосеријске производње јефтиних аутомобила попут времешног "пунта", пише Блоомберг.
РЕВОЛУЦИЈА У СВЕТУ АУТОМОБИЛИЗМА! Стигао аутомобил са два мотора! Погледајте то чудо (ФОТО)
Маркионе ће 1. јуна липња представити новости везане за пословне активности у Италији, а оне наводно укључују драстичне промене.
Прва вест је да се укида производња "фиат пунта" који је упркос доказаним вредностима предуго на тржишту. Исто важи и за најмању "алфу", модел "МиТо". Тако ће из Торина и Напуља у будућности долазити осетно скупљи производи, попут Џипових модела и Масератија. С друге стране, Панда је ипак сувише битна да би била угашена, па ће њена производња бити пресељена у Пољску.
Маркионе тиме жели да уведе новине у пословање и прекине вишедеценијску традицију производње приступачних аутомобила из Италије. Његова је идеја да из Западне Европе долазе искључиво премиум модели, а посебно Џипови који на европском тржишту бележе осетан раст популарности. Конкретно, Џип је укњижио плус од 42 %, али због Фиатовог пада од 12 %, тај ефект је већим делом поништен.
Из фабрике у Торину некада је годишње излазило и до 600.000 аутомобила, а сада је производња на нивоу од око 10 % капацитета. Нови Масератијев СУВ требало би мало да појача производњу, док ће остатак капацитета бити вероватно затворен. Италијански синдикати спремни су да реагују, а тренутно само изражавају забринутост.