Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ШТА!? Италија остаје без масовне производње аутомобила! 1. јуна следи... ВЕЛИКИ РЕЗ!

21.05.2018. 20:56
Пише:
Србија Данас
Fiat Lounge
Фиат Лоунге / Извор: Профимедиа/илустрација

Да ли је ово могуће?

Италијанска ауто-индустрија у свету је позната по егзотичним аутомобилима, али и магнетно привлачним градским аутомобилима. Ствари ће се ускоро итекако променити.

Први човјек ФЦА-е (Фиат Chrysler Аутомобилес), Серђо Маркионе, враћа се у Италију и наставља да у дело спроводи своју визију трансформације компаније. А она по свему судећи укључује гашење великосеријске производње јефтиних аутомобила попут времешног "пунта", пише Блоомберг.

РЕВОЛУЦИЈА У СВЕТУ АУТОМОБИЛИЗМА! Стигао аутомобил са два мотора! Погледајте то чудо (ФОТО)

Маркионе ће 1. јуна липња представити новости везане за пословне активности у Италији, а оне наводно укључују драстичне промене.

Fiat
Фиат / Извор: Профимедиа

Прва вест је да се укида производња "фиат пунта" који је упркос доказаним вредностима предуго на тржишту. Исто важи и за најмању "алфу", модел "МиТо". Тако ће из Торина и Напуља у будућности долазити осетно скупљи производи, попут Џипових модела и Масератија. С друге стране, Панда је ипак сувише битна да би била угашена, па ће њена производња бити пресељена у Пољску.

Маркионе тиме жели да уведе новине у пословање и прекине вишедеценијску традицију производње приступачних аутомобила из Италије. Његова је идеја да из Западне Европе долазе искључиво премиум модели, а посебно Џипови који на европском тржишту бележе осетан раст популарности. Конкретно, Џип је укњижио плус од 42 %, али због Фиатовог пада од 12 %, тај ефект је већим делом поништен.

Из фабрике у Торину некада је годишње излазило и до 600.000 аутомобила, а сада је производња на нивоу од око 10 % капацитета. Нови Масератијев СУВ требало би мало да појача производњу, док ће остатак капацитета бити вероватно затворен. Италијански синдикати спремни су да реагују, а тренутно само изражавају забринутост.