Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ВЕОМА ОПАСНА СИТУАЦИЈА: Да ли и вама сметају прејака стоп светла на новим аутомобилима?

02.12.2023. 15:40
Пише:
Србија Данас
svet
свет / Извор: Профимедиа

А црвене тачкице само "шетају" испред очију.

Вучете" се у стани-крени вожњи петком увече. Испред вас је неки нови, атрактивни СУВ. Нешто вам смета, али не можете да одгонетнете шта. Саобраћај крене, СУВ брзо одмакне, ви поново брзо станете иза њега и онда схватите – његова високо постављена стоп светла бљеште као црвени рефлектори, а још када упали мигавац... После неког времена, погледате кроз прозор у тамнију околину, а испред очију вам и даље „шетају“ црвене тачкице.

Да ли је ”одмарање” ноге на квачилу опасно?stop

Да ли је ”одмарање” ноге на квачилу опасно?

У СУСРЕТ ЗИМСКОМ ПЕРИОДУ: Ево како да ОДЛЕДИТЕ БРАВУ на ауту за само пар секунди (ВИДЕО)zaleđena brava

У СУСРЕТ ЗИМСКОМ ПЕРИОДУ: Ево како да ОДЛЕДИТЕ БРАВУ на ауту за само пар секунди (ВИДЕО)

ОВО ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Ево шта ниске температире раде акумулатору вашег аутомобилаakumulator

ОВО ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Ево шта ниске температире раде акумулатору вашег аутомобила

Све више возача јавља се са наизглед баналним проблемом – прејака стоп и позициона светла, као и мигавци на одређеним аутомобилима. Сада ће многи помислити да је сулудо дискутовати на ту тему поред толико других проблема у саобраћају.

Управо стога желимо да чујемо ваше мишљење – да ли уопште примећујете такве ствари, да ли вам сметају и колико?

ЛЕД осветљење има много предности. Међутим, када произвођачи у жељи да учине позициона и стоп светла што уочљивијим претерају у њиховим димензијама и јачини светла, настаје проблем за друге возаче. Изузетно је напорно возити иза таквог аутомобила у ситуацијама када се иде споро, често кочи и дуго стоји.

Такође, произвођачи у жељи да задњи крај возила учине што атрактивнијим, дизајнирају их тако да лако може да се уочи свака појединачна диода (у стилу „погледајте, ја имам ЛЕД светла!“) уместо да њихову светлост равномерно распореде по читавој површини.

Zadnje svetlo na autu

Чињеница је да су задња ЛЕД светла одлична у магли или по киши у смислу безбедности, тј. боље се виде – проблем је када неколико десетина снажних диода константно бљешти у очи другом возачу, замарајући га, чинећи га нервозним и привремено му негативно утичући на вид.

Проблем је и у накнадно уграђеним стоп и позиционим ЛЕД светлима

Мало смо се детаљније позабавили овом темом и закључили да такође много аутомобила има такозвана „афтермаркет“, тј. накнадно уграђена задња ЛЕД светла, без обзира да ли је реч о уградњи посебних лампица или ЛЕД сетова, или комплетних светлосних група у пакету.

Није проблем само у интензитету (јачини) светла, већ и у томе како се светло расипа, тј. боље рећи не расипа већ „бије“ директно у очи других возача. Власника углавном то не интересује много - важно је да ауто изгледа атрактивно.

Напред су вероватно већ уграђени и „афтермаркет“ ксенони, који су посебна прича - има „пристојно“ уграђених, а има и оних који друге возаче заслепљивањем доводе до лудила и веома опасних ситуација приликом мимоилажења.