СТРУЧЊАЦИ УПОЗОРАВАЈУ: Ово је велика ОПАСНОСТ која прети произвођачима електричних аутомобила
Преурањен прелазак на нове технологије.
Сви већи произвођачи аутомобила одлучили су се за електричну будућност, но прелазак на нове технологије би могао бити преурањен, сугеришу последње прогнозе.
Бројни произвођачи улажу милијарде евра како би пратили конкуренцију и на време прешли на струју. Но тај прелазак могао би да се догоди прерано, а то би некима могло да проузрокује ненадокнадив губитак и егзистенцијалне проблеме. Постоји могућност да су криво проценили тржиште и пребрзо повећали електричне капацитете. Управо то sugeriše Deloitte који прогнозира повећање удела електричних возила на тржишту, али не интензитетом којем се надају произвођачи.
Тако би већ 2020. године тржиште требало да нарасте на 4 милиона електричних возила, а 2025. на 12 милиона. Иако се драстичан раст наставља и даље те најављују 21 милион електричних возила до 2030. године, стручњаци у Deloitteu кажу да то значи огромне вишкове у производњи. Њихов сценарио каже да ће 2030. године бити произведено 14 милиона више електричних возила од потреба тржишта, а то значи између осталог и додатан пад цена. Последње анализе кажу да ће се цена електричних и возила на фосилна горива изједначити најкасније до 2024. године.
Електрични аутомобили у производном асортиману дефинитивно имају тржишно оправдање. Године 2017. први пут је у свету продато преко милион електричних аутомобила, а већ годину дана касније продаја је удвостручена. Но то су још мали износи, па тако удео продаје електричних возила и плуг-ин хибрида на светском разини нивоу тек 2,2%.
БУДУЋНОСТ АУТОМОБИЛИЗМА: Продаја електричних аутомобила у Европи скочила за 47%
Такође, за прелазак на струју потребне су милијарде, а притом је и даље тешко задржати профитабилност. На пример, Тесла је успркос драстичном расту производње и приближавању годишњем плану производње од пола милиона возила морала да отпусти 3.000 радника како би осигурала профитабилност производа који није јефтинији од 35.000 УСД (Тесла Модел 3). С друге стране VW у свој И.Д: електрични програм улаже на десетине милијарди, а прате га сви већи произвођачи попут Мерцедеса и BMW-a.