Судија га казнио јер је слетео са пута док је користио тачскрин
И отворио Пандорину кутију...
Ауто-индустрија би због овог могла да се суочи са озбиљним проблемом.
Немачки суд је казнио возача који је својим Тесла Моделом 3 слетео са пута и ударио у дрво, јер је у тренутку удеса подешавао команде брисача на централном екрану осетљивом на додир.
Наиме, суд у Карлсруеу је донео одлуку да је возач крив јер је "користио електронски уређај током вожње", што није дозвољено, без обзира на то што се ради о уређају који је фабрички уграђен у возило а не о смартфону, пише Ад.нл.

Ова студија каже да напредни безбедоносни системи аутомобила једноставно нису довољно добри

Пре нешто више од 50 година преминуо легендарни председник ФИјата
Немац ће морати да плати казну од 200 евра, а добио је и забрању управљања аутомобилом у трајању од месец дана. Срећа у несрећи је да у удесу нико није повређен.
Овај инцидент је, међутим, отворио једно много значајније питање и најавио озбиљан проблем са којим би у будућности могли да буду суочени возачи, не само у Немачкој.
Одлука суда значи да је сваки возач који током вожње користи touchscreen, па чак и ако су у питању нужна подешавања, попут брзине рада брисача, у прекршају.
Проблем је утолико већи што све више савемених аутомобила има велике екране осетљиве на додир преко којих се врше бројна подешавања у возилу.
Од аудио-система, преко светала и грејања, па до клима-уређаја – у моделима као што су електрични аутомобили марке Тесла, али и многи други, за сва ова подешава возач мора да користи централни touchscreen.
То често подразумева скретање погледа са пута и на неколико секунди, па и дуже, што може да буде изузетно опасно, али и да се заврши трагично.
Произвођачи аутомобила, који здушно форсирају тренд уградње екрана осетљивих на додир и смештање већине функција и команди на њих, за сада нису званично коментарисали одлуку суда у Немачкој.
Међутим, ако ова одлука послужи као пример за све сличне случајеве у будућности, аутомобилска индустрија ће се наћи у проблему.
Један од начина да се овај проблем превазиће биће и већа употреба гласновних команди у аутомобилу, али је питање колико ће оне бити поуздане и да ли ће моћи да замене баш сва подешавања која се сада врше преко екрана осетљивих на додир.
