Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

ТОКОМ ВОЖЊЕ ОД САДА НА ТЕЛЕФОНУ: Мерцедес-Бенз уводи 'хандс фрее' систем вожње

13.12.2021. 13:39
Пише:
Србија Danas/telegraf.rs
volan merdesesa
волан мердесеса / Извор: Фото: Twitter/keithmabe

Одлука отворила врата произвођачу аутомобила да понуди овај систем глобално.

Даимлеров Мерцедес-Бенз добио је у Немачкој регулаторно одобрење за увођење система за вожњу без употребе руку (хандс фрее). Сада ће возачи у Немачкој на одређеним путевима моћи да се посвете другим активностима у возилу.

Овим одобрењем Мерцедес добија предност у односу на Теслу, у трци да понуди напредније системе аутономне вожње на једном од тренутно најконкурентнијих тржишта аутомобила, пише Блоомберг.

Систем, назван Дриве Пилот, добио је одобрење за аутономну вожњу нивоа 3, степен више од Теслиног система аутопилота нивоа 2, и омогућиће возачима да скину руке са волана у спором саобраћају или на аутопуту, али ће максимална брзина возила бити ограничена на 60 км/х.

„Дриве Пилот омогућава возачу да се у саобраћају фокусира се на одређене споредне активности. На пример, да комуницира са колегама, да пише мејлове, сурфује интернетом или се просто опусти и погледа филм”, навео је Мерцедес у саопштењу.

Тесла, Waymo и други већ годинама покушавају да развију ову технологију.

Потпуно аутономно возило било би веома привлачно за премијум купце, омогућавајући возачима да се баве својим послом или да се забављају док су у саобраћају.

Мерцедес је добио дозволу за систем само у Немачкој, али је компанија каже да има за циљ регулаторно одобрење и у другим земљама. Чим законодавство у Кини и САД-у то буде дозвољавало, Мерцедес-Бенз ће понудити систем на тим тржиштима, рекао је главни технолошки директор Даимлера.

Дриве Пилот ће бити опција за С-класу и EQS моделе од средине следеће године.

Произвођач аутомобила није одлучио колико ће наплаћивати систем, који има одобрење да се користи на око 13.000 км немачке мреже аутопутева.