ХИТ: Путем Фејсбука дошао до легендарног модела који је обележио шездесете и седамдесете (ФОТО)
Било је занимљиво...
Данас је BMW Е10 прави класични примерак BMW возила и фаворит многих колекционара, међу којима је Себастијан Френкел.
Колико је заједница "02" распрострањена на свету говори то да је сам Френкел свој BMW 2002 Аутоматиц купио преко огласа који је на Фејсбук страницу поставио оглашавач из Бејрута.
"Фотографија ме је потпуно одушевила, нисам могао да престанем да размишљам о њему."

ДРАЈВ-ИН ЦРКВА: Ево решења за безбедно богослужење

ХИТ: Гаража овог познатог фудбалера богатија за прави драгуљ

ШТА ЋЕ БИТИ: Бројни сајмови су отказани, шта ће бити са оним у Паризу?
Себастијанова повезаност са Серијом "02" датира још из 1972. године када је рођен и када је његов отац освојио златну медаљу као учесник на Олимпијским играма у Минхену. Те године је атлетску трку на Олимпијади предводио наранџасти BMW 1602, први BMW са електромотором.
Прича се савршено уклапала са његовом страшћу за Серијом 02. Овај модел је био у производњи од 1966. до 1977, а настао је из BMW модела New Class 1600.
Спортски аутомобил средње класе користио је агрегат типа М10 са 4 цилиндра. Имао је двоја врата и отуда и назив модела који се завршавао на 02, баш као и код модела произвођених од 1971. године: BMW 1502, BMW 1602, BMW 1802, BMW 2002.
Прва два броја у називу су се односила на капацитет мотора М10 (са изузетком 1602 који је имао економични 1.6 литарски агрегат).
BMW 2002 је са запремином од 2 литра и између 100 КС (BMW 2002 Аутоматиц) и 170 КС (BMW 2002 Турбо) ушао у серијску производњу 1968. године.
BMW Серија 3 заменила је серију "02" 1975. године, а данас је традиција возила "02" настављена кроз BMW Серије 2 Цоупе.
Након уједињења Немачке, Френкел је радио за маркетиншку агенцију и возио Трабанта. Његов колега је имао BMW 02 Тоуринг и препоручио му је гаражу која је рестаурирала "02" моделе.
Тамо је Френкел 1990. године купио "минт" зелени BMW 1502 са 75 КС и сређивао га са својим пријатељем. Платио га је само 2.000 немачких марака јер у то време модели "02" нису били толико популарни. Данас коштају чак 10 или 20 пута више.
Ускоро је стигло још модела "02", а од када је Френкел основао своју агенцију па све до 2001. године возио је Атлантиц Блуе верзију. Затим је уследило неколико година без модела "02".
"Закључио сам да је то једноставно прави аутомобил за мене. Дизајн је био сјајан, имао је уске 'бубреге', округле задње фарове. Стајао ми је као саливен".
Убрзо након што је на Фејсбуку угледао оглас за BMW 2002 Аутоматиц, испоставило се да његов пријатељ путује пословно у Либан, те га је замолио да уместо њега погледа стање аутомобила.
Пријатељ је проценио да је веома добар, возио га је старији господин дуже од 20 година. Дилер га је затим откупио, мало дотерао и огласио на Фејсбуку.
Френкел је одмах отпутовао у Бејрут и купио аутомобил. Организовао је транспорт свог "златног примерка" у Немачку.
Иако је сам процес укључивао много папирологије и трошкова, није морао да плати царину на њега јер се аутомобил водио као немачко културно наслеђе.
Френкелу је само остало да доради неке детаље на свом најновијем Е10, а каже да му је важно да делови буду добри као оригинални - не морају да изгледају као да су управо изашли из фабрике, али морају бити из истог периода као овај класични примерак BMW-a.