Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

УРАДИ САМ И УШТЕДИ НОВАЦ: Најједноставнији начин ФАРБАЊА кочионих кљешта

16.06.2023. 08:00
Пише:
Србија Данас
Kočiona klješta
Кочиона кљешта / Извор: Профимедиа

Нови спортски изглед.

Сигруно сте хиљаду пута видели црвена или жута кочиона кљешта на аутомобилима као што су BMW, Porsche, Ауди итд. Овакви ситни детаљи могу драстично да промене изглед вашег аутомобила, а ако се вама смучило да вам се кроз фелне назиру зарђале кочнице, онда то лако можете променити.

Упознајте Huawei П60 Про и његову врхунску подршку у виду AppGallery продавнице

Упознајте Huawei П60 Про и његову врхунску подршку у виду AppGallery продавнице

ДА ВАМ АУТОМОБИЛ БУДЕ ЗАВИДНОГ ИЗГЛЕДА: Ово можете урадити САМИ у свом дворишту и на тај начин УШТЕДЕТИ новац

ДА ВАМ АУТОМОБИЛ БУДЕ ЗАВИДНОГ ИЗГЛЕДА: Ово можете урадити САМИ у свом дворишту и на тај начин УШТЕДЕТИ новац

ЧУВАЈТЕ СЕ: Ако препознате ОВЕ ЗНАКОВЕ на вашем аутомобилу, ОДМАХ морате отићи код аутомеханичара

ЧУВАЈТЕ СЕ: Ако препознате ОВЕ ЗНАКОВЕ на вашем аутомобилу, ОДМАХ морате отићи код аутомеханичара

То можете обавити на неколико различитих начина. Можете купити комплет, који укључује конзерву или две фарбе, разређивач, средство за чишћење у спреју и четкицу. 

Неки људи користе фарбу у спреју уместо технике наношења четкицом. То такође може да буде сасвим у реду, али морате одабрати фарбу отпорну на високе температуре, попут оне за бојење блока мотора. Немојте користити регуларан спреј, јер ће се боја касније једноставно ољуштити.

Оно што је такође битно је да ли ћете чељусти скидати или ћете их фарбати тамо где стоје – на кочном диску? Скидање је наравно компликованија опција па се многи одлучују да их оставе ту где су. Наравно, то подиже ризик да се боја нанесе тамо где то не желите или на каросерију возила. Уколико не скидате чељусти, знајте да не сме бити ни најмањег дашка ветра. Из тог разлога, најбоље је да ризична места заштитите новинама или најлоном, које ћете причврстити лепљивом траком.

Шта вам је потребно да бисте почели?

Пре него сто почнете, потребно је да прикупите сав потребан материјал, односно потребно вам је:

  • Пожељно је да аутомобил буде на осигураном месту и да се сва четири точка скину у исто време, што значи да га треба подићи и ставити на постоља;
  • Потребан вам је кључ за скидање точкова;
  • Пожељно је коришћење заштитних наочари и маске;
  • Боја;
  • Средство за уклањање масноћа и нечистоћа;
  • Течност за чишћење кочница или фелни;
  • Папирни убруси;
  • Фина четкица, широка око 15 до 30 милиметара;
  • Стара одећа, новине, лепљива трака, пластичне кесе или било шта друго што би могло да послужи да фарба не оде тамо где не треба. Аеросолне боје могу да допру даље него што мислите;
  • Алат за чишћење кочних чељусти, а ту може да послужи и стара четкица за зубе, фин брусни папир и жичана четка.

Уколико намеравате да скидате кочне чељусти, такође ће вам бити потребно:

  • Да обезбедите да не дође до тежинског оптерећења на кочном цреву. Ствар која може да послужи у том случају је жичана вешалица за одећу;
  • Кључ за скидање чељусти;
  • Да обезбедите начин да испразните кочни систем.

Шта је још потребно?

  • Ацетон или скидач лака за нокте ради одстрањивања евентуално формираних капљица
  • Провидна стаклена посуда за мешање боја, уколико намеравате да креирате нијансу по свом нахођењу
  • Абразивни јастучић за чишћење, уколико боју наносите преко постојеће фарбе

Знајте да 24 часа нећете моћи да возите аутомобил након што завршите посао, тако да испланирајте све како треба.

Почетак процеса фарбања

Најпре, паркирајте аутомобил на место које сте предвидели за то. Безбедно подигните аутомобил и поставите га на постоља. Скините точкове.

Уколико скидате чељусти, сада је време да то урадите. Знајте, мораћете да испразните кочна црева и обратите пажњу да их не оптеретите у било којем смислу. Превенирајте ствари тако што ћете чељусти закачити жичаном вешалицом, да не би слободно висиле и тиме потенцијално оштетиле црево.

Следећи корак је чишћење. Не треба да вас мрзи да одрадите ову фазу посла, јер од ње у великој мери зависи какав ће бити финални резултат. Очистите кочне чељусти што је боље могуће, да бисте добили што углађенију површину. Почните са жичаном четком а  затим употребите разређивач. Немојте користити брусилицу након наношења разређивача, јер је она запаљива, а брусилица може да изазове варнице. Такође, обратите пажњу да разређивач не наносите на цилиндре и систем цеви кочнице, јер може да их оштети.

Дакле, жичаном четком уклоните сву већу нечистоћу, а затим остатак уклоните брусним папиром и четкицом за зубе. Након тога све обришите папирним убрусом, а затим нанесите средство за чишћење кочница и приликом тога немојте штедети. После тога све добро истрљајте. Уколико и даље има трагова прљавштине, пробајте да их уклоните пастом за одмашћивање.

Ако бојите преко постојеће фарбе, посао чишћења је лакши. Оно што треба урадити је прелазити абразивним јастучићем преко ње све док у потпуности не матира. Затим иде наношење средства за чишћење кочница у спреју.

Следећа фаза подразумева коришћење старе тканине и лепљиве траке да би се прекрили сви делови аутомобила код којих постоји опасност од нежељеног наношења фарбе. То се посебно односи на наношење фарбе спрејом. Уколико не користите спреј, време је да помешате боју с разређивачем и промућкате је пре употребе.

Први нанос, без обзира да ли се ради о спреју или четкици, треба да је танак. Имајте у виду да ћете наносити више слојева, тако да први не треба да буде савршен. Гледајте да не долази до цурења, а што се тиче ситних мехурића, немојте бринути.

Оставите први слој да се суши 15 до 20 минута, а затим нанесите  још један, који ће се сушити исти временски период. Поновите ову радњу још пар пута. Све у свему, гледајте да у зависности од потребе имате четири до десет нанесених слојева.

Када коначно прође 24 часа, скините лепљиве траке и новине с аутомобила. Извршите инспекцију да ли је негде дошло до скупљања капљица или формирања предебелог слоја фарбе. Уколико јесте, сада је моменат да их фино ишмирглате и стањите ацетоном. Затим вратите чељусти на кочне дискове и доспите кочну течност након тога. Монтирајте точкове, безбедно спустите аутомобил и уклоните постоља.

Пробна вожња

 У току прве вожње након фарбања, пустите да се кочнице постепено загреју, не нагло, да би температура помогла жељеном спајању фарбе с металом. Не заборавите оно најважније: дођите до аутомобила, стартујте мотор, а затим изађите и дивите се својој креацији.

Оно што никако не саветујемо је да овакву радњу радите на аутомобилу који је у лошем визуелном стању, чија је каросерија трула и слично. То ће само погоршати ствари. Императив је да ваш аутомобил изгледа очувано и "здраво", да би спортска нота овог типа имала смисао.