Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Велика Британија подстиче возаче да замене бензинце за електрична возила

09.06.2020. 18:15
Пише:
Србија Данас/ПЦ Press
Električni auto
Електрични ауто / Извор: Србија Данас

Амбициозан план...

Тржиште аутомобила у Великој Британији примило је ударце због COVID-19, попут већег дела Европе, али премијер Борис Јохнсон можда рачуна да ће га електрична возила повратити у живот.

Elektricna kola
Електрицна кола / Извор: Профимедиа

Јохнсон-ов тим прави планове који би возачима дали до 6.000 фунти то јест око 7.627 долара ако замене свој аутомобил са сагоревањем за ЕВ. Премијер би то усмено најавио 6. јула као део ширег плана за помоћ опоравка британске економије како се мера изолације буду попуштале.

За време епидемије скочила продаја луксузних аутомобила

За време епидемије скочила продаја луксузних аутомобила

НИСУ СЕ РАСИПАЛИ: Ево где су све Немци штедели на новом Голфу

НИСУ СЕ РАСИПАЛИ: Ево где су све Немци штедели на новом Голфу

КАО ДА ЋЕ ПОЛЕТЕТИ: Нови МЕКЛАРЕН изгледа као бетмобил - одушевиће вас овај ДЕТАЉ на њему (ВИДЕО)

КАО ДА ЋЕ ПОЛЕТЕТИ: Нови МЕКЛАРЕН изгледа као бетмобил - одушевиће вас овај ДЕТАЉ на њему (ВИДЕО)

Ово би био прагматичан потез ако је тачан. Теоретски би то подстакло целокупну британску економију, а било би посебно корисно за Јагуар, Мини и друге брендове који у земљи производе барем неке од својих ЕВ. Подстицање размене можда је чак потребно да би се испунили дугорочни циљеви.

Забрана продаје бензинаца и дизел аутомобила

Велика Британија жели да забрани продају нових аутомобила са сагоревањем до 2035. године, а то може бити изазовно ако до тог тренутка не постоји успешно тржиште ЕВ. Награда за одустајање од дизела и бензина могла би убрзати то прихватање, посебно међу купцима који размишљају о ценама којима ће се можда свидети нижи трошкови одржавања ЕВ-а, али не могу да оправдају веће цене за куповину.

Може бити изазовно спровођење таквог плана. Док инфраструктура за пуњење расте, није јасно да ли има довољно станица (или довољно припремљене електричне мреже) да би се могао издржати велики пораст потражње. То такође подразумева да су људи расположени за куповину аутомобила у време када COVID-19 и даље остаје дуготрајна претња. Уколико Велика Британија настави са идејом, њена стратегија могла би да послужи као образац другим земљама које желе да помогну животној средини док им се тржиште аутомобила опоравља.