Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ВОДИТЕ РАЧУНА: Ако пуните мобилни телефон у аутомобилу, одмах престаните - ево и зашто

10.09.2023. 21:01
Пише:
Србија Данас/ Курир
telefon u autu
телефон у ауту / Извор: Профимедиа

Кад видите колику штету тиме чините, искоренићете ову навику.

Како је технологија напредовала, тако су се и аутомобили прилагодили новим системима. Тренутно сваки модел који напушта фабрику има и УСБ прикључке и интерконекторе између уређаја и самог возила, било путем Bluetootha или Wi-Fi-ja.

ВОЗАЧИ, ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Измене Закона у саобраћају усвојене у Скупштини

ВОЗАЧИ, ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Измене Закона у саобраћају усвојене у Скупштини

НЕВЕРОВАТНО: Тесла има производ за који ни Илон Маск не зна (ФОТО)

НЕВЕРОВАТНО: Тесла има производ за који ни Илон Маск не зна (ФОТО)

ОВИХ 5 АУТОМОБИЛА МУШКАРЦИ У СРБИЈИ БАШ МРЗЕ: Али их због једног разлога ипак возе, ево и ког

ОВИХ 5 АУТОМОБИЛА МУШКАРЦИ У СРБИЈИ БАШ МРЗЕ: Али их због једног разлога ипак возе, ево и ког

Паметни телефони су битан део аутомобила. Омогућују упућивање и примање позива или репродукцију музике. Такође вам омогућују да прегледате апликације које помажу у вожњи, као што су Google Maps или оне које приказују најјефтиније бензинске станице.

Ипак, те технолошке предности у аутомобилима имају и негативну страну - пуњење батерије. Готово сви телефони на тржишту имају литијум-јонске батерије. Технологија много боља од оних које су се користиле у старим батеријама за ове уређаје, никл-метал-хидридне и никл-кадмијеве, које су нудиле врло ограничене циклусе пуњења и век трајања који је био прекратак.

Иако тренутне батерије имају много боље бројке за коришћење и време пуњења, оне такође имају одређене недостатке. На пример, врло су осетљиве на температуру. Ове батерије не би требало да буду изложене топлотним условима изнад 40 степени Целзијуса или испод -10 ступњева Целзијуса. Не смеју да се пуне ни на овим температурама.

Исто тако, ако су изложени преоптерећењу (укључени у струју дуже време), пораст терминалне температуре може узроковати њихово запаљење, јер је органски растварач у њиховим ћелијама врло запаљив. Да закључимо, његови циклуси пуњења остају ограничени. Када се ти циклуси заврше, батерије поступно губе свој капацитет.

У данашњим аутомобилима већина возача искоришћава предности за повезивање телефона с УСБ улазима или индукцијским базама како би се пунио у вожњи. Свакодневица, али није добро решење за век трајања батерије мобилног телефона.

Треба знати да су УСБ прикључци дизајнирани за пренос који не захтевају много енергије и не захтевају константан пренос енергије, као што је пуштање музике на старим МП3 уређајима. Ова врста преноса се може показати штетном за мобилни телефон..

Осим тога, ампеража коју испуштају ови прикључци нижа је од оне коју тренутни уређаји захтевају, а то је око 2 или 3 ампера, што узрокује њихово врло споро пуњење. Врло спора пуњења, попут врло брзих, брзо уништавају батерију. Осим недостатка ампераже, још један фактор који скраћује животни век батерија је то што су мобилни телефони развијени да се пуне оригиналним пуњачем и каблом на утикач, будући да је снага коју нуде примерена капацитету пуњача, не више, ни мање.

Најбоље је причекати с пуњењем уређаја каблом и пуњачем спојеним у утичницу. Као решење, такође можете да користите екстерну батерију како не бисте то чинили кроз улазе аутомобила.