Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ВОЗАЧИ ЋЕ ИЗГУБИТИ ЖИВЦЕ: Због ОВИХ 20 СИТНИЦА нећете проћи ТЕХНИЧКИ - број 7 ће вас РАЗБЕСНЕТИ

17.11.2020. 18:25
Пише:
Србија Данас/Половни аутомобили
Tehnički pregled
Технички преглед / Извор: Профимедиа/илустрација

Немилосрдно се обарало и због баналних ствари, пошто ни контролори на техничким прегледима нису знали шта је дозвољено, а шта није.

Можда је ваш ауто генерално у сјајном стању, али због неке ситнице можете да паднете на техничком прегледу и да затим потрошите много времена и нерава да то средите, пише сајт Половни аутомобили.

Немилосрдно се обарало и због баналних ствари, пошто ни контролори на техничким прегледима нису знали шта је дозвољено, а шта није.

Погледајмо због каквих "ситница" и данас можете да паднете на техничком прегледу.

1) Прљав ауто – ово је најбаналнија ствар коју себи можете да дозволите, пошто технички преглед неће бити ни започет.

Наиме, ауто мора да се фотографише, а технички преглед може да буде кажњен уколико обави преглед прљавог возила. Губите заказан термин, што значи да морате да заказујете нови...

2) Прегорела сијалица – код неких аутомобила замена сијалице у фару је веома лака, док код неких морате да скидате браник или точак. Можда умете сами то да урадите чим изађете са техничког, а можда немате ни приближну идеју одакле да почнете, па морате у сервис.

Зато на време проверите сва светла: кратка, дуга, дневна светла ако их има, предња светла за маглу, задња светла за маглу, стоп светла, мигавце (леви, десни, сва четири), позициона светла (позиције), светла која осветљавају регистарске таблице...

3) ЛЕД траке које "глуме" дневна светла – оваква "афтермаркет" (накнадно уграђена) дневна светла не пролазе технички одавно.

4) "Афтермаркет" ретровизори – неки возачи, нарочито на старија возила, уграђују другачије ретровизоре, који делују атрактивније (бојом, обликом, обликом носача...) или имају неке функције које фабрички нису имали.

Чак и уколико су ретровизори потпуно функционални и безбедни, постоји могућност да на техничком прегледу закључе да нису фабрички уграђени и да због тога не прођете.

5) Точкови нестандардних димензија – фабрика је предвидела стандардне димензије точкова за одређени модел. Често могу да се бирају и три величине фелни (нпр. 15, 16 или 17 инча) у комбинацији са одговарајућим димензијама пнеуматика.

tehnički pregled
технички преглед / Извор: Профимедиа

Уколико ставите гуме ван предвиђених димензија, највероватније нећете имати проблема на техничком, осим ако баш не претерате.

6) Нестало вам је "плина" – ако ауто има ТНГ (плин) или ЦНГ (метан) уређај, мора да се тестира на оба горива по питању издувних гасова.

7) Истекао рок "прве помоћи" – рок комплета је 5 година. Датум производње и рок истека пишу на кутији прве помоћи, тако да морате да купите нову - не вреди да само замените одређене ставке којима временом могу да се измене карактеристике.

8) Брисачи – морају да раде и предњи и задњи, за које неки возачи не знају ни како да их активирају, а морате да имате и функционалне прскалице, што неће моћи да се провери ако вам је нестало течности за прање ветробрана.

9) Регистарске таблице учвршћене поп нитнама – ако су вам икада нестале једна или обе таблице, знате шта су муке... Добијате нову регистарску ознаку и друге таблице, а то значи да морате да узмете и нову саобраћајну дозволу и нову налепницу за ветробран. Наравно, све то плаћате.

Такође због нове регистарске ознаке морате да се јавите осигурању, а има ту и других ствари (месечна паркинг карта, пакет "помоћ на путу", зелена карта...). Зато није реткост да револтирани возачи додатно учврсте регистарске таблице поп нитнама. Међутим, то је забрањено – зато можда одбију да вас пусте на техничком прегледу.

10) Обавезна опрема – морате да имате сигурносни троугао, прву помоћ, сајлу за вучу (или канап или "руду"), резервни точак - осим ако немате комплет за поправку пробушене гуме или рун-флат пнеуматике и рефлектујући прслук.

Резервне сијалице и апарат за гашење пожара нису обавезни.

11) Скинули сте наслоне за главу са наслона задње клупе – код неких аутомобила морају да се скину наслони за главу са наслона задње купе да би се наслон преклопио када се превозе неки већи или дужи предмети.

Уколико сте заборавили да их вратите, можете да паднете на техничком.

12) Поскидајте "украсе" – нећемо улазити у то чиме све људи украшавају своја кола, од необичних ручица мењача, преко "обрва" на фаровима, до ласера који пројектују лого или неки натпис испод врата када их отворите.

Углавном, поскидајте оне који очигледно могу да буду проблематични, пошто доводите контролоре на техничком у незгодну ситуацију – они због таквих ситница могу да буду оштро кажњени од стране инспекције.

14) Упаљена лампица за искључен ваздушни јастук – рецимо да имате бебу коју возите на предњем седишту и због тога сте деактивирали сувозачки ваздушни јастук. Због тога светли лампица на инструмент табли.

Tehnički pregled
Технички преглед / Извор: Профимедиа/илустрација

Међутим, на техничком прегледу не сме да светли, пошто то може да се протумачи као знак неисправности. Зато гледајте да активирате ваздушни јастук пре него што дођете на технички преглед, пошто неки возачи не знају или забораве како се то ради, иако је углавном врло једноставно.

15) Светли "чек-енџин" лампица – ова лампица може да упозорава на заиста бројне ствари, од најбаналнијих до веома озбиљних, у зависности од старости аутомобила и других фактора.

Можда сте и били код мајстора који је проверио ауто и закључио да можете слободно да возите још неколико дана или чак недеља, док не будете имали времена да оставите ауто дуже у сервису. У међувремену стиже време за регистрацију, ви морате на технички, а лампица светли – контролори на техничком не смеју да вас пусте.

16) Светли лампица за коју чак не знате ни шта значи – код савремених аутомобила постоје бројне лампице које могу да упозоравају на све и свашта или једноставно обавештавају о нечему.

Међутим, ви нисте читали упутство и не знате уопште о чему је реч – тако сте купили ауто и возили га већ пола године без икаквих проблема. Контролор на техничком вероватно неће да се консултује са вама, него ће вам рећи да то средите и да онда дођете.

17) Спортски филтер ваздуха – утиче на карактеристике мотора и аутоматски није по прописима. Наравно, говоримо о филтерима који упадају у очи чим се подигне хауба.

18) Покварена ручка за отварање врата – можда вашој деци не смета да улазе у кола само кроз десна врата, али контролор на техничком прегледу неће бити срећан када открије да лева врата не могу да се отворе.

19) Катадиоптер, отпао или пукао – иако вам можда делује банално, пошто катадиоптер не светли, већ "само" рефлектује светлост, уколико недостаје или је оштећен, због тога можете да се нађете у проблему.

Колико времена имам да се вратим на технички преглед без поновног плаћања?

Три радна дана.

Поређења ради, на пример, у Хрватској је рок 15 календарских (не радних) дана.

Да ли се поново обавља КОМПЛЕТАН технички када средим ауто и дођем поново?

Не - проверавају се само ствари које приликом прве посете нису биле у реду.

Да ли је "крило" у различитој боји проблем?
Не – због тога не могу да вас оборе на техничком.

На пример, ударен вам је ауто, ви сте купили половно "крило" у другој боји, али не желите да дате 50 евра за фарбање или нисте стигли да га офарбате.

Правилник који уређује ову област каже:

"Возило може бити вишебојно, бојено или прелепљено фолијом. Возило може бити и бојено/прелепљено на начин који представља слику односно тотални рекламни дизајн. У случају прелепљивања целог возила, боја возила је преовлађујућа видљива боја".

Коме се жалити ако сматрате да су вас неоправдано оборили на техничком прегледу?

Закључак

Ситуција и даље није иста на свим техничким прегледима, па може лако да се деси да вас због нечега на једном техничком оборе, а на другом пусте.

Казне за техничке прегледе као фирму (правно лице) и самог контролора који обавља технички преглед су изузетно оштре и контролори су оправдано врло опрезни када су неисправности у питању.

 

}