Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ЗА ЊЕГА ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЧУЛИ: Ауто који ће вас "ИЗУТИ" из ципела

29.05.2023. 15:28
Пише:
Србија Данас
Karma GS-6
Карма ГС-6 / Извор: Фото: Youtube printscreen/Electrec.co

Шта треба да знате о електричном аутомобилу Карма?

„Карма се креће у два смера. Ако делујемо добро, семе које посадимо резултираће срећом. Ако се понашамо непримерено, резултат је патња. ” Тако треба поступати и са овим аутомобилом, да би нас добро служио.

Луксузни електрични аутомобил Карма Аутомотиве је у власништву Кине, али први модел је настао у Калифорнији, односно у Америци 2014. године.

АСТОН МАРТИН представио свој НАЈНОВИЈИ модел ДБ12 (ФОТО ВИДЕО)

АСТОН МАРТИН представио свој НАЈНОВИЈИ модел ДБ12 (ФОТО ВИДЕО)

МЕРЦЕДЕС ПОТВРДИО: Креће продаја модела СЛ43 за америчко тржиште (ФОТО ВИДЕО)

МЕРЦЕДЕС ПОТВРДИО: Креће продаја модела СЛ43 за америчко тржиште (ФОТО ВИДЕО)

НОВА ОПЕЛ АСТРА: Најновији аутомобил компактне класе постаје у потпуности електричан (ФОТО ВИДЕО)

НОВА ОПЕЛ АСТРА: Најновији аутомобил компактне класе постаје у потпуности електричан (ФОТО ВИДЕО)

Како је настала Карма?

У фебруару 2014, кинески добављач ауто-делова Wanxiang Гроуп купио је имовину компаније Фискер Аутомотиве за 149,2 милиона долара на стечајној аукцији. Ова имовина укључивала је дизајн, плуг-ин хибридни погон и бившу фабрику Wilmington Assembly u Вилмингтону, Делавер. Фискер Аутомотиве су 2007. године основали Хенрик Фискер и његов пословни партнер Бернхард Коехлер. Његова Фискер Карма плуг-ин хибридна спортска лимузина је дебитовала 2011. године, а продато је око 2.000 возила. Након што је Фискеров добављач батерија А123 Системс поднео захтев за банкрот након два повлачења батерија, Фискер Аутомотиве није могао да настави своје пословање, а компанија је прогласила банкрот у фебруару 2014. године што је довело до аквизиције Wanxiang. Куповина је искључила бренд Фискер и жигове у власништву Хенрика Fiskera. Wanxiang је такође купио А123 Системс након проглашења банкрота.

Почетком 2016. године, Карма Аутомотиве је ангажовала купца у покушају да преокрене технологију од добављача делова и бившег запосленог. У октобру 2016. Wanxiang Гроуп је дала на продају фабрику у Вилмингтону у Делаверу.

Компанија је почела да производи Реверо 2016. године у својој фабрици у долини Морено у Калифорнији, а производња је требало да почне крајем 2016. године. Реверо је дебитовао 8. септембра 2016. године. Карма планира да произведе 3.000 возила, такође се нада да ће произвести близу 150 аутомобила у 2018. и 200 до 300 аутомобила у 2019. и касније. Карма Аутомотиве је 11. априла 2019. издала налог за опозив и заустављање продаје свих Реверо возила, због квара у сензорима за превртање који би онемогућио бочне ваздушне завесе.

Компанија је 2019. године отворила Кармин центар за иновације и прилагођавање, такође  је најавила партнерство у дизајну и производњи са компанијом за електрична возила АИРО за производњу 20.000 возила за доставу до 2023. Кармаин центар за иновације и прилагођавање има могућност да направи оквире, шасију и каросерије, интегрише погонски склоп и заврши аутомобиле у својој роботској фарбари.

У новембру 2019. Карма Аутомотиве је отпустила 200 запослених у свом седишту у Ирвајну у Калифорнији због финансијских потешкоћа. У фебруару 2020. године компанија је отпустила додатних 60 запослених. У јулу 2020, компанија је прикупила 100 милиона долара од спољних инвеститора. Карма је објавила своје намере да лиценцира своју платформу за електрична возила другим произвођачима аутомобила како би остварила већи приход, а у новембру 2020. је тужила Лордстовн Моторс у технолошком спору.

Колико модела Карме има?

Карма Аутомотиве је за сад осмислила и направила 4 модела, а то су:

  • Реверо,
  • Реверо ГТ,
  • ГС-6 и
  • ГСе-6.

Карма Реверо је луксузна плуг-ин хибридна спортска лимузина коју производи Карма Аутомотиве у кинеском власништву у Сједињеним Државама. То је реновирана верзија аутомобила Фискер Карма. Прва из нове производње, за моделску 2017. годину, објављена је у септембру 2016. године. Модел из 2017. године има:

  • 403 коњске снаге испоручену на задње точкове,
  • приликом пуне батерије, може прећи до 480км,
  • соларни фотонапонски кров са панелима,
  • литијум - јонску батерију (21кВх),
  • брзо пуњење батерије(24мин до 80%),
  • убрзање 0 - 100км/х за 5,4 секунде,
  • максималну брзину од 201км/х...

Реверо ГТ је луксузно електрично возило са продуженим дометом. Модел је награђен наградом Греен Цар Јоурнал за луксузни зелени аутомобил године 2020. године. ГТ модел се разликује од стандардног Реверо модела по функцији контроле лансирања и повећаним убрзањем (0 до 100км/х за отприлике 4,5 секунде). Укупни домет "крстарења" модела је приближно 580 км са комбинованом снагом електричне енергије и мотора са унутрашњим сагоревањем и приближно 130 км само са електричном енергијом. Карма планира да преправи Реверо ГТ као своје "хало" возило, надоградивши модел са погоном на све точкове за који се каже да нуди више од 1.100 КС.

Серија ГС је нова линија возила представљена 2021. Серија укључује прву лимузину компаније са електричним акумулатором. Поред тога, компанија је објавила планове за смањење цена ГС линије. ГС-6 је плуг-ин хибридно возило са проширеним дометом које може да пређе до 530 км са комбинованом снагом електричне енергије и мотора са унутрашњим сагоревањем. ГС-6 има 400 кв, двомоторни погонски систем који производи 536 КС. 

ГСе-6 је потпуно електрично возило, са батеријом од 85 кВх која омогућава домет до 370 км. У развоју је верзија са пакетом од 105 кВх и више од 480 км. ГС-6 има 400 кв, двомоторни погонски систем који даје 536 КС.

Додатне информације о Карма Аутомотиве аутомобилима, можете прочитати у неком следећем чланку.