Зашто клима у ауту смрди на влагу и буђ и како да је очистите?
Ако вентилација почне да смрди одмах по укључивању, готово сигурно је проблем у самом систему, а не у спољашњем ваздуху.
Ако клима-уређај у вашем аутомобилу мирише на устајалу влагу, проблем је у буђи, гљивицама и бактеријама које се развијају у систему вентилације.
Најчешћи узрок је влага заробљена у испаривачу – делу климе који хлади ваздух пре него што уђе у кабину.
Сваки пут када укључите климу, топао ваздух долази у контакт с хладним испаривачем и ствара кондензацију, пише Јалопник.
Вода би требало да се испусти кроз одвод испод аута, али ако дође до зачепљења, влага остаје и ствара идеалне услове за развој микроорганизама.
Споре, полен и органски остаци додатно убрзавају процес, па непријатан мирис с временом почиње да улази у кабину.
Проблем може погоршати и запушен филтер кабине јер смањује проток ваздуха и задржава влагу.
Ако вентилација почне да смрди одмах по укључивању, готово сигурно је проблем у самом систему, а не у спољашњем ваздуху.
Како решити непријатан мирис климе
Први корак је замена филтера кабине. Ако то нисте урадили годину–две, време је да га промените.
Прљав филтер задржава влагу и нечистоће, што погодује бактеријама и посебно смета особама са алергијама.
Ако непријатан мирис остане, неопходно је чишћење испаривача. Механичари користе специјалне пенушаве препарате који уништавају буђ и бактерије и наносе се кроз вентилационе отворе или директно на испаривач.
Користан трик је и да пред крај вожње искључите климу, а оставите вентилатор да ради неколико минута – то помаже да се испаривач осуши.
У тежим случајевима, потребна је дубинска дезинфекција код мајстора. Постоји и третман озоном – гасом који се пушта кроз вентилацију и убија бактерије и непријатне мирисе, а не само да их прикрива.
Како спречити да клима-уређај поново смрди
Најбоља превентива је редовна замена филтера кабине и одржавање вентилационих канала.
Користите опцију "свеж ваздух" уместо сталног рециркулисања, јер тако смањујете влагу у кабини.
Пред гашење мотора пустите вентилатор да ради неколико минута без климе како би се испаривач осушио.
- Мали трик за велику уштеду: Ево како "клима" у аутомобилу троши 10% више горива
- Ова функција у возилу може бити веома опасна ако је користите дуже од 20 минута
- Брзина или клима: Шта лети више троши батерију електричног аутомобила?
Такође, паркирање у хладу помаже јер ниже температуре унутрашњости смањују кондензацију.
Ако приметите да испод аутомобила нема уобичајеног цурења воде док клима ради, проверите одвод – јер запушен одвод готово сигурно води до непријатног мириса.
Правилним одржавањем спречићете развој буђи и бактерија, па ће клима у вашем ауту мирисати баш онако како треба – биће без мириса!