Зашто лети не треба да возите са зимским гумама? (ФОТО)
Многи возачи једноставно не размишљају о замени зимских гума летњим, или сматрају да то није толико битно. Тестови стручњака, међутим, показују другачије.
Није добра идеја да наставите да користите зимске гуме током лета, јер пре на високим температурама оне показују слабости и могу бити опасне по вас, закључак је истраживања немачког аутоклуба АДАЦ.
Конкретно, они су тестирали три модела зимских гума са различитим преосталим дубинама газећег слоја, и упоредили их са летњом гумом. Фокус је био на питању колико летње температуре утичу на зимске гуме, које су дизајниране за хладноћу, лед и снег.
Испитивања на сувим коловозима вршена су једном на пролећним температурама од 10 до 13 степени Целзијуса, а други пут на летњим температурама од 35 степени. Током испитивања на мокрим коловозима, спољне температуре су биле од 10 до 13, односно 25 степени Целзијуса.
Све три тестиране зимске гуме показале су очигледне слабости у кочењу, нарочито по сувом. У зависности од температуре и истрошености, пут кочења зимских гума при брзини од 100 км/х био је знатно дужи него код летњих гума, наводи се на сајту АДАЦ-а.
Пример за илустрацију: Док би се аутомобил са летњим гумама зауставио на време пред препреком, са зимским гумама би се и даље кретао брзином од око 37 км/х.
Занимљиво је да, што је дубина газећег слоја зимских гума већа и што је температура околине и асфалта виша, то је дужи пут кочења. За зимске гуме са само 4 милиметра преосталог газећег слоја, разлика у путу кочења је смањена на 5 метара. Иако је ово боље од најгорег сценарија, где је АДАЦ утврдио разлику до 16 метара, још увек је предуг пут за заустављање.
Приметне разлике су такође биле очигледне у перформансама у кривинама. Како се спољна температура повећавала, приањање зимских гума на путу се смањивало, због чега је управљање било нестабилно. Када је аутомобил био натоварен пртљагом, стабилност у вожњи се додатно погоршала.