Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Зашто понекад ОСЕЋАМО МУЧНИНУ током вожње, и како да спречимо ЊЕНУ ПОЈАВУ?

26.06.2023. 14:56
Пише:
Србија Данас/Ревија ХАК
mučnina u kolima
мучнина у колима / Извор: Профимедиа

Довољно је само неколико исправних потеза.

Неколико оштрих кривина и многи путници у аутомобилима ће се пожалити на мучнину, поготово они на задњем седишту. Мучнина се јавља због једноставног разлога – покрети тела и силе које делују на тело нису синхронизоване с оним што видите.

ДА ВАМ АУТО УВЕК РАДИ ПЕРФЕКТНО: Савети за ОДРЖАВАЊЕ аутомобила за ПОЧЕТНИКЕ

ДА ВАМ АУТО УВЕК РАДИ ПЕРФЕКТНО: Савети за ОДРЖАВАЊЕ аутомобила за ПОЧЕТНИКЕ

Како да вам ГРАДСКА ВОЖЊА не буде СТРЕСНА: Савети за возаче који немају искуства у ВЕЛИКИМ срединама

Како да вам ГРАДСКА ВОЖЊА не буде СТРЕСНА: Савети за возаче који немају искуства у ВЕЛИКИМ срединама

МРТВИ УГЛОВИ: Ево како да уз помоћ малог тренинга НАЈБОЉЕ УОЧИТЕ друга возила (ВИДЕО)

МРТВИ УГЛОВИ: Ево како да уз помоћ малог тренинга НАЈБОЉЕ УОЧИТЕ друга возила (ВИДЕО)

Поглед путника углавном је усмерен ван аутомобила, с леве или десне стране и не прати динамику кривина, односно ми као путници на задњем седишту углавном гледамо бочно, а не кроз шофершајбну, пише Ревија Хак.

Углавном, очи и вестибуларни апарат примају протвречне информације о положају тела у простору. На пример, на задњем седишту аутомобила деца виде у наслон за главу предњег седишта и стабилан хоризонт испред њега, али истовремено центар за равнотежу добија сигнал да се тело креће. Због ове нескладности између чула јавља се мучнина.

mučnina u kolima
мучнина у колима / Извор: Профимедиа

Деца узраста од 6 до 12 година су осетљивија него одрасли, али и одраслима је понекад мука током вожње.

Како бисте избегли мучнину, једино решење је да возачи успоре у кривинама коликог год је то могуће, а путници на задњем седишу се потруде да више гледају кроз шофершајбну, а мање кроз бочна стакла.