Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ВЕРОВАТНО СТЕ СЕ ЗАПИТАЛИ: Ево зашто се поклопац за резервоар на ауту углавном налази са десне стране

09.01.2024. 17:51
Пише:
Србија Данас
dizel automobili
дизел аутомобили / Извор: Профимедиа

Невероватно, али разлог томе је безбедност возача.

Многи возачи, иако су већ увелико искусни, не знају како све везано за аутомобиле функционише. Конкретно, да ли сте се икада запитали зашто се нешто налази баш ту где јесте?

НЕВЕРОВАТАН ТРИК: Због овога ћете почети да држите ПАСТУ ЗА ЗУБЕ у вашем аутомобилу (ВИДЕО)zamagljen retrovizor

НЕВЕРОВАТАН ТРИК: Због овога ћете почети да држите ПАСТУ ЗА ЗУБЕ у вашем аутомобилу (ВИДЕО)

НЕВЕРОВАТНО: Уводе се ПОКАЗИВАЧИ ПРАВЦА сад и на бициклима - ево колико ће САОБРАЋАЈ БИТИ БЕЗБЕДНИЈИBicikl

НЕВЕРОВАТНО: Уводе се ПОКАЗИВАЧИ ПРАВЦА сад и на бициклима - ево колико ће САОБРАЋАЈ БИТИ БЕЗБЕДНИЈИ

МУП УПУТИО АПЕЛ ВОЗАЧИМА: Добро се припремите за ове временске (не)прилике - НИГДЕ БЕЗ ЗИМСКЕ ОПРЕМЕsaobraćaj zimi

МУП УПУТИО АПЕЛ ВОЗАЧИМА: Добро се припремите за ове временске (не)прилике - НИГДЕ БЕЗ ЗИМСКЕ ОПРЕМЕ

На пример, можда сте приметили да се, на већини аутомобила, поклопац за резервоар на аутомобилу углавном налази са десне стране. А најчешће су у питању безбедносни разлози.

Рецимо, уколико се волан налази на левој страни, поклопац је онда на десној.

Зашто је то тако?

Идеја је била да се не пуни са стране одакле долази саобраћај. Такође, возач је без проблема могао да изађе из аутомобила, јер на левој страни није било пумпи за гориво.

Тренутни прописи захтевају да поклопац буде на најширем делу аутомобила, даље од деформабилних зона и што је даље могуће од врућих делова издувних гасова или електричних инсталација. То генерално значи да поклопац мора бити релативно близу путничког простора.

На десној страни су углавном код европских произвођача (осим Велике Британије) и америчким произвођачима аутомобила у Европи (осим Велике Британије), док су на левој код јапанских аутомобила.

Ово правило полако нестаје. Многи брендови су део велике међународне групе, са заједничким платформама, а о том облику практичности се не размишља превише, преноси Ревија ХАК.

Код неких марки нема правила, па једно возило има поклопац лево, а друго десно (пежо 208/308). Ако не знате на којој страни је поклопац када желите да сипате гориво, погледајте показивач горива на инструмент табли. У скоро свим случајевима постоји стрелица која показује на којој је страни.